Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Συγκέντρωση - Πορεία στις 11-12-2010 στην Αθήνα


Συγκέντρωση και πορεία για την κοινωνική και ταξική αντεπίθεση προγραμματίστηκε για τις 11 Δεκεμβρίου 2010 στην Αθήνα, στις 11.00 στην πλατεία Μοναστηρακίου.

« Η παγκόσμια κυριαρχία, έχοντας σήμερα να αντιμετωπίσει μια συνολική συστημική κρίση, επιχειρεί τον εξίσου συνολικό και εξαιρετικά βίαιο μετασχηματισμό της κοινωνίας, επιδιώκοντας τον ολοκληρωτισμό, την καταστροφή και τη λεηλασία της φύσης, την ένταση της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης, του κοινωνικού ελέγχου και της καταστολής. Η διατήρηση και η αύξηση της καπιταλιστικής κερδοφορίας επιτάσσει τώρα την εξαθλίωση όλο και μεγαλύτερων κομματιών της κοινωνίας. Ο ούτως η άλλως εκβιαστικός χαρακτήρας της μισθωτής εργασίας αποκαλύπτεται πια σε όλο του το μεγαλείο, με την πλήρη ελαστικοποίηση της εργασίας, τη μείωση των μισθών, την απελευθέρωση των απολύσεων, με την απειλή της ανεργίας. Παράλληλα, γίνεται όλο και πιο σαφές ότι εγκαθιδρύεται ένα μόνιμο καθεστώς έκτακτης ανάγκης, που οπλίζεται για να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε αντίσταση στους αντικοινωνικούς σχεδιασμούς κράτους και κεφαλαίου.

Την ίδια στιγμή που η τρομοκρατία επιβάλλεται καθημερινά στους χώρους δουλειάς, την ίδια στιγμή που οι συνθήκες εκμετάλλευσης οξύνονται, τα ΜΜΕ αναλαμβάνουν πρόθυμα την υπεράσπιση των επιλογών των αφεντικών και τη συκοφάντηση των κοινωνικών αγώνων, προπαγανδίζοντας τον κυρίαρχο λόγο και προωθώντας την υποταγή, ενώ τα κόμματα και οι γραφειοκράτες συνδικαλιστές προσπαθούν με κάθε τρόπο να χειραγωγήσουν την κοινωνική οργή και να επιβάλουν την κοινωνική ειρήνη, με εκκλήσεις περί ‘‘εθνικής ομοψυχίας και συστράτευσης απέναντι στην κρίση’’.

Η εξουσία επενδύει στο φόβο -με προφανή σκοπό τον αποπροσανατολισμό και την εκτόνωση της κοινωνικής οργής-, στοχοποιώντας τα πλέον ευάλωτα κοινωνικά κομμάτια. Ο ανταγωνισμός και η εξατομίκευση, ως δομικά στοιχεία του καπιταλισμού, εν μέσω της γενικευμένης κρίσης τείνουν να λάβουν το χαρακτήρα του ανοιχτού αλληλοσπαραγμού των καταπιεσμένων, του κοινωνικού κανιβαλισμού. Μέσα σ’ αυτή τη συνθήκη, οι μετανάστες και οι μετανάστριες που έφτασαν στο κέντρο της Αθήνας για να ξεφύγουν από την εξαθλίωση που τους επιφύλαξε η λεηλασία της καπιταλιστικής περιφέρειας γίνονται οι αποδιοπομπαίοι τράγοι της κρίσης, με τα ΜΜΕ, το επίσημο κράτος και τις παρακρατικές φασιστικές συμμορίες να συντονίζονται σε μια ρητορική μίσους και εξόντωσης.

Απέναντι στον ολοκληρωτισμό που επιβάλλει η δημοκρατία, η μόνη πραγματική προοπτική αντίστασης είναι οι κοινοί, αδιαμεσολάβητοι αγώνες των καταπιεσμένων -ντόπιων και μεταναστών-, η αυτοοργάνωση και η συλλογικοποίηση παντού : στους χώρους εργασίας, στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στις γειτονιές. Με τα σωματεία βάσης, τις συνελεύσεις γειτονιάς, τους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους αντίστασης, τις άγριες απεργίες και με όπλο μας την αλληλεγγύη, οφείλουμε στους εαυτούς μας να υπερβούμε το φόβο, την παθητικότητα και την εξατομίκευση και να θέσουμε τους όρους της κοινωνικής και ταξικής αντεπίθεσης, για την καταστροφή του κράτους, του καπιταλισμού και των ιεραρχικών δομών των κοινωνικών σχέσεων, που το μόνο που έχουν να υποσχεθούν είναι περισσότερη εκμετάλλευση και καταπίεση.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Για έναν κόσμο ισότητας, αλληλεγγύης, ελευθερίας.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ - ΠΟΡΕΙΑ
Σάββατο 11/12 Μοναστηράκι 11:00 π.μ. »

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Ακροδεξιοί ταραξίες ετοίμαζαν εμπρηστικές επιθέσεις. Το φασιστικό παρακράτος συνεχίζει την εγκληματική του δράση


Το Νοέμβριο του 2010, δύο νεαροί ηλικίας 25 και 26 ετών, συνελήφθησαν στο Περιστέρι από την αστυνομία, με την κατηγορία ότι ετοίμαζαν εμπρηστικές επιθέσεις στο κέντρο της Αθήνας.

Όλα άρχισαν από έναν έλεγχο που τους έγινε επειδή επέβαιναν σε μοτοσικλέτα που δεν είχε πινακίδα κυκλοφορίας. Κατά τον έλεγχο βρέθηκαν πάνω τους υλικά για την κατασκευή βομβών μολότοφ. Στη συνέχεια έγινε έρευνα στα σπίτια τους, όπου βρέθηκε και κατασχέθηκε - εκτός των άλλων - ένα μπιτόνι 20 λίτρων γεμάτο βενζίνη.

Οι συλληφθέντες νεαροί ανήκουν στο χώρο της ακροδεξιάς. Κατά τη διάρκεια της ανάκρισης ομολόγησαν ότι είχαν τα υλικά με σκοπό να προβούν σε εμπρηστικές επιθέσεις στο κέντρο της Αθήνας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ακροδεξιοί, φασίστες και λοιποί πατριδοκάπηλοι ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν εγκληματικές ενέργειες. Είναι γνωστό ότι σε πολλές περιπτώσεις, διάφοροι ακροδεξιοί κάνουν προβοκατόρικες εμπρηστικές επιθέσεις και άλλων ειδών εγκλήματα με στόχο να ενοχοποιήσουν αντίπαλους πολιτικούς χώρους, όπως π.χ. την εξωκοινοβουλευτική αριστερά και τον αντιεξουσιαστικό χώρο.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς λιθοβολεί τον επιστήμονα Stephen Hawking. Οι χριστιανοί φονταμενταλιστές προκαλούν


Για ακόμα μια φορά, οι ρασοφόροι φονταμενταλιστές προκαλούν με τις δηλώσεις τους. Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, προχώρησε σε μια προκλητική δήλωση εναντίον του ορθολογιστή επιστήμονα Stephen Hawking, χρησιμοποιώντας απαράδεκτους και άκομψους χαρακτηρισμούς. Είναι εμφανής η προσπάθεια της εκκλησίας να φιμώσει όσους επιστήμονες αντιπαθεί ή τουλάχιστον να μειώσει την απήχησή τους.

Ο Αγιατολάχ Μητροπολίτης Σεραφείμ, ανησύχησε από τις υψηλές πωλήσεις του βιβλίου του Stephen Hawking με τίτλο “The Grand Design” («Ο μεγάλος σχεδιασμός») και εξαπέλυσε τα πυρά του εναντίον του Βρετανού επιστήμονα. Ο Hawking είναι διάσημος αστροφυσικός, διεθνώς αναγνωρισμένος και παραπληγικός. Ο Μητροπολίτης αρνείται πεισματικά να αποδεχθεί τους φυσικούς νόμους τους οποίους επικαλείται ο Βρετανός επιστήμονας και παράλληλα τον κατηγορεί για συμπλεγματικότητα και κομπλεξισμό λόγω της … αναπηρίας του. Το παραλήρημα του φονταμενταλιστή μητροπολίτη συνεχίστηκε με τη χρήση και άλλων βαρύτατων χαρακτηρισμών κατά των επιστημόνων που έχουν παρόμοιες απόψεις με τον Hawking. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον χαρακτηρισμό : «παρανοϊκοί βυσοδομούντες κατά της λογικής».

Είναι γνωστό ότι όταν οι μητροπολίτες βρίσκουν τα σκούρα, μην καταφέρνοντας να αντικρούσουν τα πορίσματα και τα συμπεράσματα των επιστημόνων, αρχίζουν τις επιθέσεις, χρησιμοποιώντας προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Μεγάλη πορεία στην Αθήνα για την επέτειο της δολοφονίας του Γρηγορόπουλου




Μεγάλη πορεία έχει προγραμματιστεί για σήμερα, 6 Δεκεμβρίου 2010, στην Αθήνα, στις 16.00 στα Προπύλαια. Η Αθήνα θα είναι για άλλη μια φορά αστυνομοκρατούμενη ζώνη και το κέντρο της πόλης θα είναι απροσπέλαστο. Η κυκλοφορία θα διακοπεί για πολλές ώρες και πολυάριθμοι πάνοπλοι αστυνομικοί και ροπαλοφόροι των ΜΑΤ θα κατακλύσουν τους δρόμους, θυμίζοντας εικόνες από την περίοδο της χούντας.

Η πορεία γίνεται για να τιμηθεί η μνήμη του 15χρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, που έπεσε νεκρός από σφαίρα αστυνομικού το 2008. Η συμμετοχή αναμένεται ιδιαίτερα υψηλή. Πολλοί φοιτητές, μαθητές αλλά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αναμένεται να δώσουν το παρών στους δρόμους και να φωνάξουν συνθήματα κατά της αστυνομικής βίας. Διάφορες οργανώσεις και ομάδες της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και του αντιεξουσιαστικού χώρου έχουν απευθύνει κάλεσμα προς τους πολίτες για να διαδηλώσουν.

Μέσα στις συλλογικότητες που θα πάρουν μέρος στη διαδήλωση είναι και η εφημερίδα «Κόντρα», η οποία αναφέρει στην προκήρυξή της μεταξύ άλλων και τα εξής : «Δυο χρόνια μετά την εν ψυχρώ δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου από το μπάτσο Κορκονέα και τη νεολαιίστικη εξέγερση που ακολούθησε, μια εξέγερση που δεν συγκλόνισε μόνο την Ελλάδα, αλλά ταρακούνησε την αστική Ευρώπη, που φοβήθηκε φαινόμενο ντόμινο, το μόνο που δεν μας χρειάζεται είναι η νοσταλγία. Αντίθετα, μας χρειάζεται νηφάλια σκέψη, σωστή αποτίμηση των γεγονότων και εξαγωγή συμπερασμάτων που θα εμποδίσουν τη μετατροπή του Δεκέμβρη 2008 σε μια ακόμη επέτειο. Ο Δεκέμβρης λοιδορήθηκε και συκοφαντήθηκε από το σύνολο των δυνάμεων που στηρίζουν το καπιταλιστικό σύστημα. (…) Το πολιτικό σύστημα, όμως, συνεχίζει ακάθεκτο το δρόμο του και ήδη έχει «ξεχάσει» τον αρχικό «προβληματισμό» του.
Στάση απολύτως λογική από τη μεριά του. Γιατί το πολιτικό σύστημα, με την πολυχρωμία του, τις αντιθέσεις και τις συναινέσεις του, δεν είναι παρά ο συλλογικός διαχειριστής των συμφερόντων της άρχουσας τάξης, της κεφαλαιοκρατίας.
Αυτή η τάξη απαιτεί σταθερότητα στην κορυφή, για να εξασφαλίζεται η εκμετάλλευση και καταπίεση της βάσης.

Η κατοχή από την τρόικα ΔΝΤ – ΕΕ - ΕΚΤ, σε συνεργασία με την κυβέρνηση είναι η απάντηση του καπιταλισμού στην κρίση του. Είναι η διαχείριση αυτής της κρίσης προς όφελος του κεφαλαίου. Η «εθνική ενότητα», την οποία διασαλπίζουν καθημερινά οι εκπρόσωποι του πολιτικού συστήματος και αναπαράγουν εκκωφαντικά τα ΜΜΕ της πλουτοκρατίας, είναι το όπιο για να κρατηθεί υπνωτισμένος ο λαός, για να μην υπάρξουν εργατικές και νεολαιίστικες αντιστάσεις, τέτοιες που να μπορούν να βάλουν τέλος στη βαρβαρότητα και ν’ ανοίξουν το δρόμο προς την κοινωνική ανατροπή.

Για μια φορά ακόμη αποδείχτηκε πως κάθε τι που σχετίζεται με την κάλπη δεν μπορεί να δώσει λύσεις στο κοινωνικό πρόβλημα. Η συμμετοχή υπέρ του ενός ή του άλλου συνδυασμού ενδυναμώνει το πολιτικό σύστημα της αστικής δημοκρατίας, ενισχύει τη σταθερότητα του συστήματος. Και η αποχή –η πιο θετική στάση σ’ αυτές τις συνθήκες– από μόνη της δεν μπορεί να οδηγήσει πουθενά. Η αποχή, ως καταδίκη του πολιτικού συστήματος, αποκτά ουσία μόνο όταν συνοδεύεται από συμμετοχή σε κοινωνικούς αγώνες. Αλλιώς εξατμίζεται όπως εξατμίζεται ο ατομικός θυμός. (…)

Όσο σκύβουμε το κεφάλι τόσο πιο πολύ θα μας χτυπούν. Όσο την όποια αγωνιστική μας διάθεση τη μετατρέπουμε σε πειθαρχία προς το αστικό πολιτικό σύστημα και την αστικοποιημένη συνδικαλιστική γραφειοκρατία τόσο θα καταγράφουμε ήττες, οι οποίες θα οδηγούν στην απογοήτευση, την ηττοπάθεια, την παραίτηση. (…) » .

Η Αντιεξουσιαστική Κίνηση Αθήνας, σε δελτίο τύπου που εξέδωσε αναφέρει τα εξής : « Σήμερα βιώνουμε με τον πιο έκδηλο τρόπο μια βίαιη αλλαγή των όρων συγκρότησης της ζωής. Οι κρατούντες έχουν πλέον κάνει σαφές ότι η σωτηρία του πολιτικού συστήματος περνά μέσα από την ολοκληρωτική καταστροφή της κοινωνίας. Γι αυτό το λόγο έχουν καταστήσει σε μια συνεχή και διευρυνόμενη κατάσταση εξαίρεσης όλο και περισσότερες κοινωνικές ομάδες. Η οικονομική και πολιτική κρίση που βιώνει το καθεστώς έχουν οδηγήσει στη ριζική αυτοαναίρεση των ίδιων των κυρίαρχων θεσμών που αδυνατούν πλέον να τηρήσουν το κοινωνικό συμβόλαιο. Οι υποσχέσεις για ευημερία, πρόοδο, ανάπτυξη έχουν γίνει συντρίμμια μπροστά στο αδιέξοδο της κρατικής και καπιταλιστικής πρότασης.

Ο Δεκέμβρης του 2008 αποτέλεσε μια θραύση στην κοινωνική κίνηση. Ανέδειξε τη δυνατότητα που έχουν οι από τα κάτω για τον επαναορισμό της ίδιας της ζωής απέναντι στην επιλογή της κυριαρχίας να ορίσει ποια ζωή είναι άξια να βιωθεί. Δύο χρόνια μετά το 2008, το μήνυμα παραμένει όσο ποτέ άλλοτε επίκαιρο. Απέναντι στη βαρβαρότητα που μας ετοιμάζουν χρειάζεται γενικευμένη κοινωνική δράση. Καταργώντας τους μηχανισμούς διαμεσολάβησης κρατικούς ή ιδιωτικούς, να δημιουργήσουμε με Συμμετοχή και Άμεση Δημοκρατία τις δικές μας λαϊκές συνελεύσεις παντού και τοπικές αυτοθεσμίσεις ώστε να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας. Απέναντι στην παρακμή και τη σήψη να αντιτάξουμε την Αυτονομία και την Ελευθερία. Η Αντιεξουσιαστική Κίνηση Αθήνας σε συνεννόηση με άλλες συλλογικότητες καλεί σε πορεία τη Δευτέρα 6 Δεκέμβρη ώρα 16:00 στα Προπύλαια . » .

Το ΕΕΚ – Τροτσκιστές ανέφερε τα εξής : « Τίποτα δεν είναι ίδιο μετά το Δεκέμβρη του 2008. Δύο χρόνια μετά, τόσο η καπιταλιστική χρεοκοπία που λίγο νωρίτερα είχε αρχίσει να ξεπροβάλλει και αποτέλεσε το υπόβαθρο της εξέγερσης, όσο και η κρίση πολιτικής εξουσίας που η ίδια η εξέγερση ανέδειξε όχι μόνο δεν υποχώρησαν, αλλά έχουν εισέλθει σ' ένα νέο, ανώτερο στάδιο.

Το δρόμο της Ελλάδας προς το χρεοστάσιο έχει λάβει πλέον και η Ιρλανδία και όλα δείχνουν πως μαζί της ακολουθούν η Πορτογαλία, η Ισπανία ακόμα και η Ιταλία. Ολόκληρη η ευρω-ζώνη ταλανίζεται από μια διαλυτική κρίση, την οποία επιχειρούν ανεπιτυχώς να αντιμετωπίσουν οι κυβερνήσεις με αλλεπάλληλα αντιλαϊκά μέτρα “ελληνικού τύπου”, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα γενικές απεργίες και νεολαιίστικες εκρήξεις. Η αποσύνθεση της Ε.Ε. είναι μέρος μόνο της παγκόσμιας καπιταλιστικής χρεοκοπίας που έχει επίκεντρο τις ΗΠΑ αλλά συνεχίζει να απλώνεται σε κάθε γωνιά του πλανήτη καταστρέφοντας δισεκατομμύρια ανθρώπινες ζωές για χάρη μιας χούφτας παρασίτων του χρηματιστικού κεφαλαίου.

Την ίδια στιγμή, το “ελληνικό πείραμα” έχει αποτύχει παταγωδώς, με το Μνημόνιο να μετατρέπεται από “σωτήρα” σε νεκροθάφτη του χρεοκοπημένου ελληνικού καπιταλισμού. Έλλειμμα, χρέος και ύφεση είναι εκτός ελέγχου, οδηγώντας σε «επιμήκυνση» του χρόνου αποπληρωμής του επαίσχυντου δανείου της τρόικας, με άλλα λόγια σε “ελεγχόμενη χρεοκοπία” της χώρας. Αυτό θα σημάνει επιδείνωση της βαρβαρότητας που ήδη έχει φέρει το αποτυχημένο Μνημόνιο κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΕΕ-ΔΝΤ.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση αλλά και η Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζουν το διαρκώς ογκούμενο παλλαϊκό μίσος, όπως φάνηκε από το εκλογικό τους “μαύρισμα” και τη μαζική αποχή στις Αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοέμβρη, αλλά και από μια σειρά αποσπασματικούς αλλά μαχητικούς αγώνες. (…)

Τους αγώνες που σήμερα δίδονται και προπαντός αυτούς που θα δοθούν, πρέπει να συντονίσουμε, ενάντια σε κάθε συνδικαλιστική γραφειοκρατική ηγεμονία και αστική επιρροή και να τους εντάξουμε σε ένα γενικό σχέδιο για την οργάνωση μιας Γενικής Πολιτικής Απεργίας Διαρκείας για να μην περάσουν τα μέτρα του Μνημονίου, να ανατραπεί η κυβέρνηση Παπανδρέου μαζί και η κηδεμονία της τρόικας και να ανοίξει ο δρόμος για την εργατική εξουσία.

Μόνο η εργατική εξουσία, στα συντρίμμια του αστικού κράτους που μπορεί να διαγράψει μονομερώς ολόκληρο το εξωτερικό χρέος που πνίγει το λαό, να εθνικοποιήσει χωρίς αποζημίωση κάτω από εργατικό έλεγχο και διαχείριση τις τράπεζες και να δώσει μια σοσιαλιστική διέξοδο από την καπιταλιστική βαρβαρότητα. (…) » .

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ που αποτελεί συμμαχία διαφόρων κομμάτων της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, τονίζει ότι : « Απέναντι στη βάρβαρη επίθεση και πολιτική τους χρειάζεται άμεσα κλιμάκωση των αγώνων, με απεργίες διαρκείας, καταλήψεις και διαδηλώσεις, με μια πραγματική εξέγερση, με συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα παντού. Στα εργοστάσια και τους χώρους δουλειάς, τις γειτονιές και τις σχολές, με από τα κάτω συντονισμό, να υψώσουμε τον δικό μας ‘‘ατίθασο πύργο’’. Να διαδηλώσουμε στις 6 Δεκέμβρη, 2 χρόνια από την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, ημέρα που έρχεται στην Ελλάδα ο Στρος Καν του ΔΝΤ για να συμφωνήσουν το νέο μόνιμο «πακέτο μέτρων». Όλοι στα Προπύλαια, στις 16.00 μ.μ. με τους συλλόγους και τα συνδικάτα! Όλοι στις συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις. » .

Αποκαλύπτονται τα εγκλήματα του αμερικανικού στρατού. Οι ΗΠΑ προσπαθούν να φιμώσουν το Wikileaks



Όλο και περισσότερα στοιχεία για τα εγκλήματα που διαπράττει ο αμερικανικός στρατός στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν φτάνουν στη δημοσιότητα προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες, χάρη στην προσπάθεια που κάνει το Wikileaks. Το Wikileaks είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που διαθέτει ιστοσελίδα στο internet και δημοσιεύει χιλιάδες απόρρητα έγγραφα διαφόρων κρατικών υπηρεσιών των ΗΠΑ (USA). Έτσι, οι πολίτες μπορούν να μάθουν την αλήθεια που κρύβουν επιμελώς οι κυβερνήτες και οι στρατιωτικοί των ΗΠΑ σχετικά με το πραγματικό κόστος του ιμπεριαλιστικού πολέμου στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, να μάθουν ορισμένα από τα εγκλήματα που διαπράττει ο αμερικανικός στρατός εις βάρος αιχμαλώτων και αμάχων, να πληροφορηθούν για το θέμα των κρατουμένων στο Guantánamo κ.α.

Όλα αυτά έχουν ενοχλήσει ιδιαίτερα την κυβέρνηση των ΗΠΑ και το στρατιωτικό κατεστημένο της χώρας. Η κυβέρνηση προσπαθεί με διάφορα μέσα να φιμώσει την ιστοσελίδα WikiLeaks και να συλλάβει τον Τζούλιαν Ασάντζ (Julian Assange).

Ο Τζούλιαν Ασάνζ είναι ένας Αυστραλός πρώην χάκερ που έφτιαξε την ιστοσελίδα Wikileaks και τώρα δέχεται ποικίλες επιθέσεις από τα αιμοσταγή κοράκια του πολιτικοστρατιωτικού κατεστημένου των ΗΠΑ. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στα 16 του, ο Ασάνζ απέκτησε μόντεμ. Υιοθέτησε το ψευδώνυμο Mendax και κατάφερε να παραβιάσει ακόμα και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ. Τώρα πλέον είναι αναγκασμένος να ζει σε κρησφύγετο.

Τον Απρίλιο του 2010, το WikiLeaks δημοσίευσε ανατριχιαστικό βίντεο από ένα περιστατικό του 2007 οπότε και Ιρακινοί άμαχοι πολίτες θανατώθηκαν από Αμερικανούς στρατιώτες, σε μια ιστοσελίδα που καλείται Collateral Murder. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους, το WikiLeaks δημοσίευσε το «Ημερολόγιο του Πολέμου στο Αφγανιστάν» («Afghan War Diary»), μια συλλογή περισσότερων από 76.900 έγραφα σχετικά με τον Πόλεμο στο Αφγανιστάν τα οποία μέχρι τότε δεν ήταν διαθέσιμα στο ευρύ κοινό. Τον Οκτώβριο η ομάδα δημοσίευσε ένα πακέτο περίπου 400.000 εγγράφων υπό τον τίτλο «Ημερολόγιο του Πολέμου στο Ιράκ» («Iraq War Logs»). Λίγες εβδομάδες αργότερα, στις 28 Νοεμβρίου, το WikiLeaks έδωσε στην δημοσιότητα 251.287 διπλωματικά έγγραφα, με την Αμερικανική Κυβέρνηση να επιτίθεται φραστικά στους δημιουργούς της ιστοσελίδας.

Τον Απρίλιο του 2010, μετά την αποκάλυψη του βίντεο που έδειχνε την εν ψυχρώ δολοφονία στη Βαγδάτη 12 αμάχων Ιρακινών από Αμερικανούς στρατιώτες, ο Julian Assange δήλωσε : «Ικανοποιούμαι βοηθώντας τους ευάλωτους. Χαίρομαι όταν συνθλίβω τους μπάσταρδους».

Παραθέτουμε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε σε εφημερίδα στις 4 Δεκεμβρίου 2010 και αναφέρει ότι ο αμερικάνικος στρατός κρατάει το 15 % από τις δωρεές των Συμμάχων για τον πόλεμο στο Αφγανιστάν και ένα άρθρο που αναφέρεται στις επιθέσεις που δέχεται η ιστοσελίδα WikiLeaks. Για να τα δείτε σε μεγέθυνση κάντε κλικ πάνω στις εικόνες.

Ίδρυση νέου κόμματος από Δημαρά και Οικονόμου. Αναβρασμός στο χώρο του ΠΑΣΟΚ

Συζητήσεις για τη δημιουργία ενός κεντροαριστερού κόμματος πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος ο ανεξάρτητος βουλευτής Γιάννης Δημαράς με άτομα από το ΠΑΣΟΚ, τα οποία είναι αντίθετα με το μνημόνιο της υποτέλειας και με τη σκληρή νεοφιλελεύθερη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου.

Στις συζητήσεις αυτές, ενεργό ρόλο έχει και ένας άλλος ανεξάρτητος βουλευτής, ο Βασίλης Οικονόμου, που κι αυτός είχε διαγραφεί από το ΠΑΣΟΚ επειδή δεν υπερψήφισε στη Βουλή το μνημόνιο της υποτέλειας. «Υπάρχει λύση εκτός μνημονίου. Υπάρχει ακόμα χρόνος για απεμπλοκή. Από την πρώτη στιγμή παρέθεσα τις ενστάσεις μου και καταψήφισα το μνημόνιο. Δυστυχώς δικαιώθηκα αφού η ύφεση και η επίθεση στα λαϊκά εισοδήματα μας οδηγούν σε έναν βαθύτερο κύκλο εξάρτησης. Οφείλουμε να αντισταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις. Η συναίνεση πρέπει να στοχεύει στην απεξάρτηση και όχι στην βαθύτερη διολίσθηση που θα υποθηκεύσει την χώρα για δεκαετίες», δήλωσε ο Βασίλης Οικονόμου. Πολλά είναι τα ονόματα που ακούγεται ότι πιθανόν να ενταχθούν στο νέο αυτό κόμμα. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Στάθη Παναγούλη, τη Σοφία Σακοράφα, καθώς και το παλιό μέλος του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Χαραλαμπίδη. Από την πλευρά του ο Γιάννης Δημαράς δεν κάνει καμία δήλωση για το θέμα και η αποφασιστική του κίνηση θα γίνει την 1η Ιανουαρίου 2011.

Οι επαφές δεν περιορίζονται μόνο στο χώρο των «αντιμνημονιακών» στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αλλά επεκτείνονται και σε άλλους πολιτικούς χώρους. Γίνονται συζητήσεις ακόμα και με στελέχη του ΣΥΝ, αλλά και με το κόμμα του φιλοπασοκικού Κουβέλη. Διάφορα στελέχη του κόμματος του Κουβέλη έχουν απογοητευτεί βλέποντας ότι ο Κουβέλης έχει μετατρέψει το κόμμα σε παράρτημα του ΠΑΣΟΚ και αποφεύγει συνειδητά να ασκήσει κριτική στην αντιλαϊκή και αδιέξοδη πολιτική του πρωθυπουργού.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι αρκετά γνωστά αυτοδιοικητικά στελέχη από την Κορινθία που στις πρόσφατες περιφερειακές εκλογές συμμετείχαν ως ανεξάρτητοι, έχουν κάνει ήδη τις πρώτες επαφές με Γιάννη Δημαρά και Βασίλη Οικονόμου. Δύο τέτοια γνωστά στελέχη είναι ήδη εκλεγμένοι σύμβουλοι του Αλέξανδρου Πνευματικού.

Τη στιγμή που τα ερπετά του δικομματισμού (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ) βλέπουν τα ποσοστά τους να πέφτουν συνεχώς, όλο και περισσότεροι φαίνονται διατεθειμένοι να ιδρύσουν νέο κόμμα. Όλα πλέον δείχνουν ότι μετά τη Δημοκρατική Συμμαχία της Ντόρας Μπακογιάννη, σειρά έχει το κόμμα του Γιάννη Δημαρά. Μετά από αυτούς ίσως προχωρήσει και ο Αλέκος Αλαβάνος στην ίδρυση κόμματος.

Οικονομική εξόρμηση για την εφημερίδα Κόντρα



Η περίοδος Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2010 είναι περίοδος οικονομικής εξόρμησης με στόχο την ενίσχυση της εφημερίδας Κόντρα. Η Κόντρα είναι μια από τις πιο αξιόλογες εφημερίδες της επαναστατικής αριστεράς και έχει πολυετή προσφορά στους αγώνες του εργατικού και του φοιτητικού κινήματος. Δεν διαθέτει πακτωλό χρημάτων ούτε κρατικές επιχορηγήσεις όπως τα έντυπα των κομμάτων της κοινοβουλευτικής αριστεράς, κατά συνέπεια το κόστος έκδοσης είναι δύσκολο να καλυφθεί.

Η Κόντρα αντλεί τη δύναμή της αποκλειστικά και μόνο από τα μέλη της και από τους αναγνώστες της. Άρα λοιπόν έχει ανάγκη τη βοήθειά μας. Όσοι θέλουν, μπορούν να καταθέσουν χρήματα στο λογαριασμό της Εθνικής Τράπεζας 100/87804638.

Παραθέτουμε ένα απόσπασμα από σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας :

«Μάλλον δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε πολλά κάθε φορά που απευθυνόμαστε στους αναγνώστες μας, σε όλους τους φίλους και συντρόφους, ζητώντας την οικονομική τους ενίσχυση για τη στήριξη της «Κόντρας». Χωρίς ίχνος έπαρσης, νομίζουμε ότι το κάνουμε «ευπροσώπως».
Οι δαπάνες έκδοσης της «Κ» από την αρχή της έκδοσής της είναι συμπιεσμένες στο ελάχιστο. Πέφτει πολλή προσωπική δουλειά σε όλα τα επίπεδα. Έξω από την Αγαθουπόλεως 65 πληρώνουμε μόνο τα απαραίτητα. Όμως, και πάλι το κόστος έκδοσης δεν μπορεί να καλυφθεί. Ακόμα κι αν πηγαίναμε την τιμή στο 1,5 ευρώ.

Το που έχουν φτάσει οι τιμές στην αγορά το γνωρίζετε όλες και όλοι, οπότε δεν χρειάζεται να συμπληρώσουμε τίποτα. Θυμίζουμε μόνο πως μόνο αυτό το χρόνο εκδώσαμε τέσσερα έκτακτα φύλλα, τα οποία διανεμήθηκαν δωρεάν στους εργαζόμενους, σε τιράζ που συνολικά ξεπέρασε τα 60.000 αντίτυπα. Αυτή η μεγάλη καμπάνια, που κράτησε σχεδόν ένα εξάμηνο, με καθημερινή παρουσία συντροφισσών και συντρόφων από τα χαράματα έξω από εργοστάσια, αμαξοστάσια, νοσοκομεία, εμπορικά κέντρα, κάθε είδους χώρους εργασίας, φόρτωσε την εφημερίδα με ένα επιπλέον οικονομικό κόστος.

Αντίθετα, το καινούργιο site, που ήταν κάτι που όλοι το θέλαμε και επιτέλους το αποκτήσαμε, είχε ελάχιστο κόστος, γιατί έγινε με προσωπική δουλειά συντρόφων και φίλων, που δεν πληρώθηκαν, και συντηρείται επίσης από τους ίδιους. (…)

Για να μπορούμε, λοιπόν, χωρίς προβλήματα, να συνεχίσουμε να εκδίδουμε την «Κόντρα» και να συνεχίσουμε τις μεγάλες καμπάνιες με τα δωρεάν έκτακτα φύλλα, ζητάμε την οικονομική σας ενίσχυση. Ποτέ δεν δραματοποιήσαμε την κατάσταση. Ποτέ δεν είπαμε ότι η «Κ» κινδυνεύει. Ούτε τώρα θα το πούμε. Φροντίζουμε να λύνουμε τα προβλήματα πριν αυτά εμφανιστούν.
Γνωρίζουμε ότι όλοι τραβάμε ζόρια. (…) Αλίμονο αν χαθεί η δυνατότητά μας να ξεσκεπάζουμε τον καπιταλισμό, να φωτίζουμε τις σκοτεινές πλευρές, να συνδέουμε τα φαινομενικά ασύνδετα γεγονότα, παράγοντας ολόπλευρη πολιτική ζύμωση.

Πάρτε στα χέρια σας το κουπόνι οικονομικής ενίσχυσης της «Κ» και διαδώστε το παντού. Μπορείτε, επίσης, να καταθέσετε χρήματα στο λογαριασμό της Εθνικής Τράπεζας  100/87804638. » .

Βολές κατά της κυβέρνησης έριξε η Αριστερή Πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ. Αυξάνονται οι διαφωνούντες στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος


Οι αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ για την αντιλαϊκή, νεοφιλελεύθερη και αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου γίνονται όλο και πιο έντονες τον τελευταίο καιρό. Οι διαφωνούντες με το μνημόνιο της υποτέλειας, το οποίο βουλιάζει τη χώρα σε μακροχρόνια ύφεση και λιτότητα, γίνονται όλο και περισσότεροι. Ενδεικτικά αναφέρουμε την περίπτωση της «Αριστερής Πρωτοβουλίας ΠΑΣΟΚ», η οποία είναι μια τάση που λειτουργεί στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος.

Η «Αριστερή Πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ» εξέδωσε δελτίο τύπου, μέσω του οποίου τονίζει ότι το ΠΑΣΟΚ έχει μεταλλαχθεί σε ένα καπιταλιστικό κόμμα , το οποίο έχει πάρει διαζύγιο από τα κοινωνικά στρώματα που το στήριζαν. Κατηγορεί την κυβέρνηση Παπανδρέου για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και πλήρη υποταγή στις επιθυμίες του ΔΝΤ, το οποίο «χρειάζεται και άλλο αίμα από τον ελληνικό λαό». Επίσης κατηγορεί τη Γερμανία για τη στάσης της, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «η Γερμανία και το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο είναι οι ηθικοί αυτουργοί για την επιδείνωση της κρίσης χρέους της ευρωζώνης και συνεπώς την ώθηση της χώρας μας στη καταστροφή» και παράλληλα ασκεί κριτική στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Τέλος αναφέρει ότι «Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει αποφασίσει για τέτοιες πολιτικές. Δεν έχει δώσει καμία λευκή επιταγή σε κανέναν. (…) Για αυτό πρέπει να οδηγηθούμε σε Συνέδριο το συντομότερο δυνατό».

Η Μπαρτσελόνα ισοπέδωσε τη Ρεάλ 5-0



Barcelona – Real Madrid : το απόλυτο ποδοσφαιρικό ντέρμπι. Στο γήπεδο , η θρυλική Μπαρτσελόνα απέδειξε την ανωτερότητά της και έκανε για άλλη μια φορά ευτυχισμένους τους πολυάριθμους οπαδούς της. Ισοπέδωσε στην κυριολεξία τη μισητή Ρεάλ στο Καμπ Νου με 5-0 και έγραψε ιστορία. Η μεγάλη νίκη των Καταλανών προκάλεσε αίσθηση σε όλο τον κόσμο και έγινε πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες. Οι μπλαουγκράνα του Πέπε Γκουαρντιόλα ήταν καταιγιστικοί και πρόσφεραν μαγευτικό θέαμα στους ποδοσφαιρόφιλους.

Η Ρεάλ, η αγαπημένη ομάδα των φανατικών βασιλοφρόνων, του Χουάν Κάρλος (Juan Carlos) και του ακροδεξιού δικτάτορα Φράνκο (Franco) υπέστη ντροπιαστική ήττα. Δεν έχει πλέον την παρασκηνιακή βοήθεια του δικτάτορα Φράνκο, ο οποίος όσο ζούσε ανάγκαζε τη Μπαρτσελόνα με εκβιασμούς και απειλές να χάνει από την ομάδα της Μαδρίτης. Η χούντα του Φράνκο και η εύνοια προς τη Ρεάλ ανήκουν στο παρελθόν και τώρα πια η Ρεάλ υφίσταται ταπεινωτικές ήττες από την Μπαρτσελόνα του Μέσι.

Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ομάδα του Ζοζέ Μουρίνιο δέχτηκε πάνω από 3 γκολ, ενώ αυτή ήταν και η πρώτη φετινή ήττα για την Ρεάλ. Οι "μπλαουγκράνα" πέτυχαν δύο γκολ στο πρώτο ημίχρονο, με τον Τσάβι στο 10' και τον Πέδρο στο 18' και 3 στο δεύτερο ημίχρονο με τον Νταβίντ Βίγια στο 55' και το 58', ενώ ο Χεφρέν διαμόρφωσε το τελικό 5-0 στο 91'. Για πρώτη φορά οι Καταλανοί πετυχαίνουν 5 σερί νίκες στα "Clásicos".

Οι συνθέσεις των ομάδων ήταν οι ακόλουθες :

Μπαρτσελόνα (Πέπε Γκουαρντιόλα): Βίκτορ Βαλντές, Ντάνι Άλβες, Πουγιόλ, Πικέ, Αμπιντάλ, Μπουσκέτς, Τσάβι (86' Κεϊτά), Ινέστα, Πέδρο (87' Χεφρέν), Μέσι, Βίγια (76' Μπόγιαν).

Ρεάλ Μαδρίτης (Ζοσέ Μουρίνιο): Κασίγιας, Σέρχιο Ράμος, Πέπε, Ρικάρντο Καρβάλιο, Μαρσέλο (59' Αρμπελόα), Τσάμπι Αλόνσο, Κεντίρα, Μεσούτ Εζίλ (46' Λασανά Ντιαρά), Ντι Μαρία, Ρονάλντο, Μπενζεμά.

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Έφυγε από τη ζωή ο Λώλος του Αστέρα Εξαρχείων

Έφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Λώλος, ο μακροβιότερος Έλληνας προπονητής. Υπήρξε το σύμβολο του Αστέρα Εξαρχείων και η προσφορά του στο σύλλογο είναι ανεκτίμητη. Υπηρέτησε την ιστορική αυτή ομάδα από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 ως ποδοσφαιριστής και στη συνέχεια διατέλεσε προπονητής για 33 συνεχή χρόνια.

Τα Εξάρχεια, το τοπικό ποδόσφαιρο και ο αθλητισμός ήταν όλη του η ζωή. Πάντα με το χαμόγελο και τις ατάκες του, έμπαινε στο γήπεδο πρώτος και έφευγε τελευταίος. Ήταν ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με τον Αστέρα Εξαρχείων και αποτέλεσε εξέχουσα φυσιογνωμία στο χώρο του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου.

Η ανακοίνωση που εξέδωσε ο Αστέρας Εξαρχείων ανέφερε τα εξής :
"Σήμερα 16/11 όλοι μας θρηνούμε την απώλεια του ΓΙΓΑΝΤΑ ΜΙΧΑΛΗ ΛΩΛΟΥ. Ο Μιχάλης διετέλεσε για πάνω από 50 χρόνια παίχτης και προπονητής της ομάδας που αγαπάμε και υπήρξε εξέχουσα φιγούρα της γειτονιάς των Εξαρχείων! Σύσσωμος ο κόσμος του Αστέρα θρηνεί την απώλεια του Μιχάλη και εύχεται ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει. Η κηδεία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη στο Α' νεκροταφείο Αθηνών και ώρα 3 μ.μ. ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΨΗΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΜΠΑΛΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ!!!"

Ο Μιχάλης Λώλος ήταν η «ψυχή» των Εξαρχείων, εκεί όπου πέρασε την ζωή του ολόκληρη. Ο «γίγαντας» όπως τον αποκαλούσαν όλοι στην Πλατεία, ήταν πάντοτε δίπλα στα νέα παιδιά, τόσο στους ποδοσφαιριστές της ομάδας, όσο και στους φιλάθλους της και ήταν περήφανος γι αυτούς...

Αλλά και οι οπαδοί του Αστέρα Εξαρχείων τον τιμούσαν με τον δικό τους τρόπο, με το πασίγνωστο σύνθημα που τράνταζε την Αλεπότρυπα και όλοι τον αναγνώριζαν όταν έφευγε από το γραφείο του, διέσχιζε την Πλατεία για να φτάσει στο γνωστό Προποτζίδικο. «Γεια σου γίγαντα», του φώναζαν οι πιτσιρικάδες και ο κυρ Μιχάλης πάντα με το χαμόγελο τους έκανε πλάκα...

Η απώλειά του αφήνει το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο σημαντικά φτωχότερο. Σίγουρα όμως, θα μείνει για πάντα στη μνήμη μας.