Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013

Το πόρισμα – φωτιά για την Proton Bank που “καίει” τον Προβόπουλο!



Μονόδρομο θεωρούν έγκυροι νομικοί κύκλοι τη σύνταξη κατηγορητηρίου σε βάρος του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιώργου Προβόπουλου για άμεση συνέργεια σε απιστία σε βαθμό κακουργήματος και σε νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, από την 2η ειδική ανακρίτρια, Ιωάννα Χατζάκη, που διερευνά το σκάνδαλο της Proton.



Το πόρισμα το οποίο συνέταξε και της διαβίβασε ο αντεισαγγελέας Πρωτοδικών Γιώργος Καλούδης – μετά από έγγραφη παραγγελία του οικονομικού εισαγγελέα Γρηγόρη Πεπόνη - για τις διαδικασίες πώλησης τον Δεκέμβριο του 2009 της Proton Bank, από την Τράπεζα Πειραιώς στον προσωρινά κρατούμενο σήμερα επιχειρηματία, Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τις έκνομες ενέργειες των ελεγκτικών οργάνων της ΤτΕ.
 

Άλλαξε χέρια η τηλεόραση και το ραδιόφωνο του ΚΚΕ. Άγνωστος ο νέος ιδιοκτήτης




Μεταβιβάστηκε σε άγνωστο επιχειρηματία η Ραδιοτηλεοπτική ΑΕ – Η συμφωνία περιλαμβάνει ρήτρες απαγορευτικές για το ενδεχόμενο υπαναχώρησης της μίας ή της άλλης πλευράς

Χωρίς ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σταθμό θα είναι πλέον το ΚΚΕ, καθώς μεταβιβάστηκε σε επιχειρηματία η Ραδιοτηλεοπτική ΑΕ, η κομματική, δηλαδή, εταιρεία που έχει στην κατοχή της τους εν λόγω σταθμούς και την άδεια χρήσης των συχνοτήτων από τους οποίες εκπέμπουν.

Η πώληση του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης του κόμματος, που κυοφορούνταν εδώ και μήνες, ολοκληρώθηκε, οι σχετικές υπογραφές μπήκαν, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει ρήτρες απαγορευτικές για το ενδεχόμενο υπαναχώρησης της μίας ή της άλλης πλευράς.

Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν ήδη στους εργαζόμενους των σταθμών από τη διεύθυνσή του ραδιοτηλεοπτικού 902, παρουσία του μέλους του Π.Γ. της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Αρβανιτάκη ο οποίος έχει και την κομματική- πολιτική ευθύνη για τα κομματικά ΜΜΕ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», ο νέος ιδιοκτήτης έθεσε όρο να του παραδοθεί η Ραδιοτηλεοπτική ΑΕ «καθαρή», δηλαδή χωρίς εργαζομένους. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι εργαζόμενοι του 902 (τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού), που ανέρχονται περί τους 48, θα απολυθούν. Κι επειδή αυτό είναι παράνομο, αφού η εταιρεία θα μεταβιβαστεί εν λειτουργία, η ηγεσία του ΚΚΕ επέλεξε να εφαρμόσει το παρακάτω σχέδιο: οι εργαζόμενοι θα χωριστούν σε δύο ομάδες και θα περάσουν σε δύο κομματικές επιχειρήσεις από τις οποίες και θα απολυθούν χωρίς, όπως τους είπαν, να χάσουν εργασιακά τους δικαιώματα.

Τέλος, υπάρχει και μια μικρή ομάδα (περί τους 4 εργαζομένους) που απασχολούνται στην ιστοσελίδα του κόμματος 902.gr οι οποίοι θα υποβάλουν παραιτήσεις και θα επαναπροσληφθούν με αμοιβή τον μέσο εργατικό μισθό που προβλέπει το νέο καταστατικό του ΚΚΕ, δηλαδή με 600-800 ευρώ. Η μέθοδος των παραιτήσεων και της επαναπρόσληψης με τον προαναφερόμενο μισθό θα εφαρμοστεί και για τους εργαζόμενους που θα απομείνουν στον «Ριζοσπάστη» όταν ολοκληρωθούν οι απολύσεις.

Εν τω μεταξύ ήδη, με βάση «Τα Νέα», η διεύθυνση του 902 άρχισε συζητήσεις με τους εργαζομένους που θα απολυθούν από τους οποίους ζητείται να αποδεχτούν κούρεμα των οφειλομένων τουλάχιστον κατά 40%.

Η διαδικασία των απολύσεων και η τυπική μεταβίβαση της Ραδιοτηλεοπτικής ΑΕ στον νέο ιδιοκτήτη θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του Αυγούστου. Σ’ αυτό το διάστημα ο ραδιοφωνικός 902 θα παίζει μόνο μουσική κι ενδεχομένως να υπάρχει και κάποιο σύντομο δελτίο ειδήσεων.

ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ

Αναδημοσιεύουμε ένα κείμενο που προέρχεται από την ιστοσελίδα
http://avantgarde2009.wordpress.com




ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ 



Ακόμη και σήμερα κυκλοφορούν διάφοροι μύθοι για την χούντα όπως για παράδειγμα ότι δεν πεινάσαμε κατά τη διάρκεια της επταετίας ή ότι οι Δικτάτορες δεν πλούτισαν και ήταν έντιμοι ή ακόμη ότι η Ελλάδα έζησε εποχές μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης. Η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική καθώς η φιλελεύθερη οικονομική πολιτική που ακολούθησε η χούντα έχει να επιδείξει μεγάλα σκάνδαλα και διαφθορά.

Μόλις έγινε το πραξικόπημα, η χούντα φρόντισε μέσα σε λίγες βδομάδες να κλείσει όλες τις αμαρτωλές συμβάσεις που δεν έκαναν οι προδικτατορικές κυβερνήσεις: Litton, AEG-Telefunken, Esso-Pappas.. Οι δύο πιο χτυπητές περιπτώσεις “μεγάλων έργων” που εξαγγέλθηκαν τον πρώτο καιρό της δικτατορίας: Η πρώτη ήταν η σύμβαση με τη Litton Industries για “επενδυτικό πακέτο” στη δυτική Πελοπόννησο και την Κρήτη, σύμβαση που είχε απορριφθεί από τις προδικτατορικές κυβερνήσεις, για να υπογραφεί τις πρώτες κιόλας εβδομάδες μετά το πραξικόπημα και να καταλήξει σε φιάσκο. Η δεύτερη ήταν η αξιοποίηση ενός δαιμόνιου πτωχεύσαντος αμερικανού επιχειρηματία, ονόματι McDonald, που ανέλαβε να βρει κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της “Εγνατίας οδού” αλλά το έσκασε με 4,8 εκατομμύρια δολάρια σε ρευστό κι άλλα 33,4 σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου.(ιος,17.11.96)

Από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα ήταν αυτό του Τομ Πάπας και της εταιρείας EssoPappas. Σύμφωνα με κατάθεση του δημοσιογράφου Η. Δηματρακόπουλου στο αμερικάνικο κογκρέσο, η χούντα διοχέτευσε στο ταμείο της εκστρατείας του Νίξον 549.000 δολάρια σε μετρητά για τη προεκλογική εκστρατεία του το 1968. Το ποσό αυτό προερχόταν από τα κονδύλια που η CIA διοχέτευσε στην ελληνική ΚΥΠ, για την αντικομουνιστική της εκστρατεία. Η χρηματοδότηση γινόταν με εντολή του Παπαδόπουλου, μέσω του διοικητή της ΚΥΠ Μιχάλη Ρουφογάλη (δηλαδή ξέπλυμα χρημάτων μέσω του Πάπας). Το αντάλλαγμα για τον Πάπας από τη Χούντα ήταν ευνοϊκές συμβάσεις με το ελληνικό δημόσιο (οι οποίες είχαν αμφισβητηθεί από την Ένωση Κέντρου). «Το μερίδιό του στην Ελλάδα περιλαμβάνει την πολυδιαφημισμένη προνομιακή σύμβαση για την COCA-COLA, μονοπώλιο του δικαιώματος αγοράς της ντομάτας της Δυτικής Ελλάδας, και ένα σύμπλεγμα πολλών εκατομμυρίων δολαρίων από χημικές και χαλυβουργικές εγκαταστάσεις, διυλιστήρια και στόλους πετρελαιοφόρων» (ριζοσπάστης, 29.4.2000). Από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά «επιτεύγματά» του ήταν η εξασφάλιση άδειας για τη δημιουργία εργοστασίου εμφιάλωσης της Κόκα-Κόλα στην Ελλάδα. Η αμερικανική πολυεθνική προσπαθούσε για μια δεκαετία να μπει στην ελληνική αγορά, χωρίς αποτέλεσμα.

Ένα άλλο μεγάλο σκάνδαλο είναι αυτό των σάπιων κρεάτων.. Ο υπουργός εμπορίου Μπαλόπουλος έκανε λαθρεμπόριο με σάπια κρέατα από τη Ροδεσία που για μήνες και τα «προσέφερε στους έλληνες καταναλωτές» (Ιός, 17.11.96). Μεγάλο σκάνδαλο ήταν η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και πετρελαίου στο 1/3 του κόστους από τη ΔΕΗ της εταιρείας ΠΕΣΙΝΕ -Αλουμίνιο Ελλάδος ΑΕ-(Αυγή, 16.4.75).

Σκανδαλώδες ήταν και το φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές. Με μια ολόκληρη σειρά νόμων (Ν. 89/67, 378/68, 465/68 κλπ) οι φόροι στη ναυτιλία μειώθηκαν σε ελάχιστα επίπεδα (ενώ τα κέρδη τους είχαν εξαπλασιαστεί την επταετία), οι εφοπλιστές απολάμβαναν το προνόμιο εξαίρεσης από οποιονδήποτε φόρο εισοδήματος και κρατήσεις. Η ίδρυση του ναυπηγείου Ελευσίνας από τον όμιλο Ανδρεάδη το 1969 με επένδυση δάνεια της χούντας, δανεικά και αγύριστα, χρησιμοποιήθηκε για εξαγωγή συναλλάγματος στο εξωτερικό. Το 1972 η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ανακήρυξε τον Παπαδόπουλο επίτιμο πρόεδρο.

Το φαινόμενο των μεσαζόντων στην αγροτική οικονομία έκανε θραύση στη Χούντα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της κονσερβοποιίας Κύκνος η οποία έχοντας άφθονες πιστώσεις προαγόραζε σχεδόν τζάμπα τις τομάτες από τους παραγωγούς (Αυγή 9.1970). Το καθεστώς της ελεύθερης διαμόρφωσης των τιμών που καθιέρωσε η χούντα και της παράλληλης διάλυσης των αγροτικών συνεταιρισμών (απογυμνώνοντας τις γενικές συνελεύσεις των συνεταιρισμών από τις εξουσίες που είχαν μεταβιβάζοντας αυτές στις διορισμένες διοικήσεις) με χαρακτηριστικό πρώτο πείραμα τη τιμή των ψαριών είχε σαν αποτέλεσμα την κερδοσκοπία 10-15 εταιρειών υπερπόντιας αλιείας και διάλυση 20 συνεταιρισμών φτωχών ψαράδων.

Όσο για τη προσωπική ζωή των συνταγματαρχών κάθε άλλο παρά λιτή ήταν. Ο Παπαδόπουλος μοίραζε την καθημερινότητα του ανάμεσα στη παραθαλάσσια βίλα στο Λαγονήσι (η οποία παραχωρήθηκε από τον Ωνάση), την ορεινή βίλα στη Πάρνηθα και τη βίλα στο Ψυχικό. Ο άντρας της κόρης του Παττακού Α. Μειντάνης, ο οποίος ήταν μηχανικός με πατέρα ταβερνιάρη, ανέλαβε επί χούντας πολεοδομικές μελέτες διαφόρων πόλεων, διορίσθηκε στο μηχανολογικό τμήμα του Τ. Πάπας, διορίσθηκε στο μηχανολογικό τμήμα του Μετοχικού Ταμείου Στρατού και υπέγραψε και μια σύμβαση με τη ΔΕΗ το 1969 για τη μελέτη κατασκευής υποσταθμών της ΔΕΗ (Εφημερίδα Ελεύθεροι Έλληνες 4.69).
Ν.Π 21.4.09