Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Η μαφία των τραπεζών. Ο πύργος με τα τραπουλόχαρτα των τοκογλύφων


Αναδημοσιεύουμε ένα ενδιαφέρον άρθρο για τη μαφία των τραπεζών, το οποίο δημοσιεύτηκε στις 15 Νοεμβρίου 2012.


Ο πύργος με τα τραπουλόχαρτα των τοκογλύφων

Ημερομηνία δημοσίευσης : 15 Νοεμβρίου 2012
Ιστοσελίδα : http://exerevnitis.wordpress.com

233 δισ του  χρέους πήγαν στις Τράπεζες . Σου λένε τώρα να τα πληρώσεις  με το αίμα σου Έλληνα πολίτη και ως δανειολήπτης και ως φορολογούμενος . 
Καλό ε;  Ούτε ο Όργουελ δεν το είχε σκεφτεί.

To θέμα είναι βασικά  απλό  και ολέθριο . Όλα τα  χρήματα που δεν είναι χρήματα αλλά  ηλεκτρονικές  λογιστικές  εγγραφές ,τα διαχειρίζονται οι Τράπεζες  και μόνο αυτές . Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) δεν δανείζει  απευθείας τα κράτη αλλά τις ιδιωτικές Τράπεζες . Ιδιωτικές   διότι δεν υπάρχει πλέον κρατική Τράπεζα . Υπάρχει πρόβλεψη στις  εκάστοτε συνθήκες του διαβόλου ότι η ΕΚΤ μπορεί να δανείζει απευθείας τα κράτη αλλά αυτό προϋποθέτει ότι το συγκεκριμένο  κράτος  δεν έχει χρέος πάνω από  το 60 % του ΑΕΠ  (ακαθάριστο εθνικό προϊόν , ο τζίρος ας πούμε). Μόνο που δεν έχει φανεί μέχρι τώρα τέτοιο κράτος .

Οι ιδιωτικές λοιπόν Τράπεζες   δανείζονται  από την ΕΚΤ (Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) με 0,5-1%   και στην συνέχεια  δανείζουν τα κράτη με  επιτόκιο 3, 5, 6, 7 % ανάλογα με τις αξιολογήσεις των διάφορων Οίκων οι οποίοι ανήκουν σε αυτούς οι οποίοι κατέχουν και τις Τράπεζες . Μόλις έρθει  το τοκογλυφικό χρήμα στο εκάστοτε κράτος πάει κατευθείαν στις Τράπεζες .

Έχουμε λοιπόν ένα μεγαλοφυές  σχέδιο . Μια λογιστική εγγραφή (αέρας κοπανιστός δηλαδή) κυκλοφορεί και αποφέρει τόκους και προμήθειες στους εκλεκτούς και γίνεται  ταυτόχρονα ένα άριστο εργαλείο υποδούλωσης και αρπαγής πραγματικού πλούτου. Με τα χρήματα των  κρατικών εγγυήσεων  παίρνουν ρευστό από την ΕΚΤ   με 1% και δανείζουν το ελληνικό δημόσιο με  4,80% με υποθήκευση της  δημόσιας περιουσίας . Και όλα αυτά διότι αν το κράτος πιάσει και κόψει το  άτοκο , δωρεάν χρήμα που χρειάζεται, όπως γινόταν χιλιάδες χρόνια τώρα, θα πέσει ο ουρανός να μας πλακώσει.

‘Έτσι έγινε στην Ελλάδα . Αφού γλείψαμε  μπότες , κατουρημένες ποδιές ,  ξεφτιλιστήκαμε  ως εκεί που δεν πάει άλλο και κάναμε ό,τι μας διέταξαν,  μας έστειλαν 233 δισεκατομμύρια τα οποία που πήγαν ; Στον κόσμο  για ν’ ανασάνει και να ανακάμψει η οικονομία ;   Όχι  βέβαια. Πήγαν στις  -ιδιωτικές πάντα -Τράπεζες για ανακεφαλαίωση δηλαδή για κάλυψη του κεφαλαίου τους λόγω της ζημιάς που είχαν υποστεί από την “κρίση”, οποίες Τράπεζες παραμένουν ιδιωτικές, περιλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος . Ενα μικρό τμήμα πήγε στις τσέπες ημετέρων των εκλεκτών.

Έχουμε και λέμε (από το www.diaforos.blogspot.gr)  Χορηγίες προς Τράπεζες .
Ν 3723 ΦΕΚ 250     9-12-2008              23.000.000.000
Ν.3845 ΦΕΚ 65       6-Μαι-2010           15.000.000.000
Ν.3864 ΦΕΚ 119    21-Ιουλ-2010          10.000.000.000
Ν.3872 ΦΕΚ 148      3-Σεπ-2010           25.000.000.000
Ν.3965 ΦΕΚ 113     18-Μαι-2011         30.000.000.000
Ν.4031 ΦΕΚ 256        9-Δεκ-2011          60.000.000.000  
Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου       40.000.000.000   
4 – 2012 με κλειστή Βουλή -η Π Ν Π  κυρώθηκε την 11-9-12

Και τι έκαναν οι τράπεζες το ρευστό που πήραν (προϊόν των εγγυήσεων των ραγιάδων);;;;; και που όφειλαν να χρησιμοποιήσουν όπως λένε τα ΦΕΚ για χορήγηση δανείων στεγαστικών και προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις με ανταγωνιστικούς όρους.
Έδωσαν δάνεια όπως όφειλαν
 ;;;;;    Ναι έδωσαν, είναι η απάντηση. 
Αλλά όχι σύμφωνα με τον νόμο.
 
Αντί να δανείσουν τους ραγιάδες (που είναι ήδη υποθηκευμένοι)δάνεισαν παρανόμως το Κράτος για να υποθηκεύσουν και την Δημόσια Περιουσία.
Από τον πίνακα των επιτοκίων στην σελίδα του
 ΟΔΔΗΧ ,στα παρακάτω link φαίνεται ότι από τις 13/4/10
μέχρι την 20-12-2011 οι αγαπημένοι μας Τραπεζίτες δανείζουν το δημόσιο με επιτόκια της τάξεως του 4,80%. Μα καλά αφού οι τράπεζες χρειάζονταν ενίσχυση (θα ρωτούσαν λογικά κάποιοι) που βρήκαν τα λεφτά για να αγοράζουν έντοκα γραμμάτια ;;;;;;;;;;;   Μα από τις πλάτες των ραγιάδων φυσικά. 
 Ποιων ραγιάδων ;;;;;   Την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού.
  Ο Ν.4056/2012 που ακολουθεί είχε σχέση με τις ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία. Και επειδή μας περνάνε για ζώα είπαν να προσθέσουν μια ακόμα ενίσχυση προς τους φίλους μας τραπεζίτες. Στο άρθρο 21 παρ 1 κάνουν δώρο άλλα 30.000.000.000 €. Η διατύπωση βέβαια είναι εκπληκτική. Είναι ο πρώτος νόμος που αντί για ποσόν αναφέρουν αύξηση εγγυήσεων με ποσοστό 50%. Το άλλο σημαντικό είναι η παράγραφος 7 του άρθρου 21. Με αυτό το άρθρο αν δεν κάνω λάθος που δεν το νομίζω ,κάνουν δώρο και το φόρο που θα πλήρωναν οι κάτοχοι ομολόγων από τη δευτερογενή αγορά. Μα καλά τι έγιναν  τα 233 δις  των  εγγυήσεων ;  Έγιναν ρευστό μέσω της ΕΚΤ προς τις Ελληνικές Τράπεζες με 1% επιτόκιο αφού η ΕΚΤ έχει την εγγύηση όλων των ραγιάδων ότι αν οι τράπεζες δεν αποπληρώσουν τότε
1. θα  την αποπληρώσουν οι ραγιάδες  (σημ.ιστολογιου ,εδώ κολλάει η τιτλοποίηση Σαχινίδη )  ή 
2. θα βάλουν χέρι  στην περιουσία της Πατρίδας δηλαδή στην περιουσία των μελλοντικών ραγιάδων (των παιδιών σας).
Και καλά το Κράτος που είχε νομοθετήσει για τη στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων πώς αποδέχτηκε αυτόν τον δανεισμό. Εκτός από δοσίλογοι είναι και ανισόρροποι ;;;;;;
Όχι βέβαια. Απλά η περικοπή αφορά μόνο τους ραγιάδες. Και αφού λεφτά δεν υπάρχουν αποδέχονται τον παράνομο δανεισμό γιατί απλά δεν έχουν μάθει να δουλεύουν.
Ενώ οι ραγιάδες έχουν
 συνηθίσει και στο τέλος θα καθήσουν  να το απολαύσουν κιόλας ! ! !
ΠΗΓΗ
  : http://diaforos.blogspot.com/2012/01/blog-post.html  και  


Στα ίδια περίπου συμπεράσματα έχει καταλήξει και ο πρώην Εισαγγελέας Ιωάνης Σακκάς που σε άρθρο του μεταξύ άλλων αναφέρει και τα  εξής      “Με τη λήξη της ημερομηνίας 31-12-2012 θα πρέπει οι διαχειριστές της εξουσίας να μας πουν τι έγιναν τα τόσα δις ευρώ (περιουσία του ελληνικού λαού) που δόθηκαν μέσω Τραπέζης της Ελλάδος και τις τράπεζες που επέβλεπε, για την ανάπτυξη της χώρας. Ας κάνει ο καθένας τους υπολογισμούς του για το συνολικό ποσόν και να διερωτηθεί τόσα δις ευρώ δόθηκαν ειδικά για την Ανάπτυξη της χώρας από Βουλή και κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και Ανάπτυξη δεν είδαμε. Περιμένουν τώρα την δόση των 31,5 δις ευρώ για την ανάπτυξη της χώρας. Και τα προηγούμενα δις ευρώ τι έγιναν; Τελικά το μοντέλο χρήσης των ιδιωτικών τραπεζών ως μεσαζόντων για την ανάπτυξη της χώρας με την ενίσχυση αυτών με εγγυήσεις και τίτλους του Ελληνικού Κράτους, αποδεικνύεται ότι είναι μία καλοστημένη απάτη σε βάρος του Ελληνικού Λαού και της περιουσίας του. Η δομημένη οικονομική αφαίμαξη της ελληνικής κοινωνίας με συστηματική προπαγάνδα ότι οι ιδιωτικές τράπεζες πρέπει να διασωθούν γιατί βοηθούν στην Ανάπτυξη της χώρας έχει τραβήξει αρκετά Η τραπεζική μπίζνα είναι στο ζενίθ, ενώ το οικονομικό χάος κυριαρχεί πάνω από τη χώρα σε κάθε Έλληνα. Στο όνομα της Ανάπτυξης και της σωτηρίας της χώρας οι τράπεζες με τη συνεργασία Κυβερνήσεων και Βουλής έφαγαν τον άμπακο και ακόμα δεν χόρτασαν. “  (http://anemos5.blogspot.com/2012/11/blog-post_15.html)
  Τα χρήματα αυτά που ανέρχονται σε 233 δισ μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν συνέβαλαν στην ανάπτυξη αλλά κατέστρεψαν την ιδιωτική οικονομία για να διασωθούν οι ιδιωτικές Τράπεζες που αναγορεύτηκαν σε αποκλειστικούς διαχειριστές του δημοσίου χρήματος τώρα δε καλούμαστε να πληρώσουμε τα σπασμένα  .Τι να πληρώσουμε όμως ;  Οπως βλέπουμε , 233 δισ από το δημόσιο χρέος το οποίο καλούμαστε να αποπληρώσουμε εμείς  ως εγγυητές ,είτε ιδιώτες είτε ως πολίτες αυτού του κράτους διότι αυτό σημαίνει εγγύηση του δημοσίου, το δημόσιο είναι τα δικά ΜΑΣ χρήματα και η δική ΜΑΣ περιουσία η οποία έγινε από τους κόπους μας και τους κόπους και τις αιματηρές θυσίες προηγουμένων γενεών , έχει ήδη πληρωθεί στις Τράπεζες . Οι οποίες Τράπεζες οφείλουν να διαγράψουν τα αντίστοιχα χρέη μέχρι ποσού 200.000 σε κάθε οφειλέτη  τουλάχιστον . Αυτό το επισημαίνει πολύ σωστά και ο Δημ.Αντωνίου στο άρθρο – ΒΟΜΒΑ: Η ΑΝΑΚΕΦΑΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ. ΠΩΣ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΣΑΣ- όπου  γράφει :
    Ι. Τα συνειδητά όργανα του εχθρού-η τρικέφαλη τροικανή κυβέρνηση με τα εξαπτέρυγά κλπ- εξαπατούν τον κόσμο λέγοντας ότι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ύψους 50 δις. –που θα προέλθουν από την νέα αναμενόμενη δόση του δανείου από την Τρόικα-θα πάνε όλα ή μέρος αυτών στην «αγορά» και για την τόνωση της οικονομίας (θα δοθούν δηλ. ως επιχειρηματικά δάνεια). Και φυσικά αυτό είναι ΨΕΜΜΑ, διότι όλα τα χρήματα αυτά θα πάνε για να συμπληρώσουν «την αρνητική κεφαλαιακή θέση των τραπεζών» (δηλ. βρίσκονται σε κατάσταση χρεοκοπίας). Αυτό άλλωστε σημαίνει και η λέξη «ανακεφαλαιοποίηση»). Αυτό σημαίνει απλά, ότι όλες οι τράπεζες τώρα βρίσκονται σε «αρνητική κεφαλαιακή θέση», ήτοι τα δάνεια που έχουν χορηγήσει υπερβαίνουν τα «ίδια κεφάλαιά των» (τα δικά τους πάγια κεφάλαια τα οποία οφείλουν να διατηρούνται ακέραια κι ανέπαφα, για εγγύηση των καταθέσεων και των δανείων των ίδιων των τραπεζών). Τα «ίδια κεφάλαια» των τραπεζών ονομάζονται Core Tier I. Ιδού λοιπόν τι λένεοι ίδιες οι τράπεζες για το που θα πάνω τα 24 δις. που θα πάρουν από την Τρόικα:
«Όπως σημειώνει η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών,
 οι προτάσεις της προς το υπουργείο οικονομικών και το ΕFSF (Tαμείο Χρηματοσπιστωτικής Σταθερότητας) αποσκοπούν στην ικανοποίηση τριών  βασικών στόχων:
1.
 Τη λήψη μέτρων για την ενίσχυση της καθαρής θέσης των τραπεζών.
2.
 Την έκδοση κοινών μετοχών  για την κάλυψη των βασικών ιδίων κεφαλαίων των τραπεζών
   
Οι ίδιες οι τράπεζες ομολογούν λοιπόν ότι η δόση των 24 δις. θα πάει για την κάλυψη των «βασικών ιδίων κεφαλαίων των»
 κι όχιγια την χορήγηση δανείων στην αγορά (βλ. και δηλώσεις Βαρουφάκη 4 μέρες πριν στον ΑΝΤ1). (για περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες για πιο ειδικούς βλ. παρακάτω).
Πριν προχωρήσω παρακάτω είναι σημαντικό να πώ, ότι το δάνειο των 31.5 δις. της επόμενης δόσης (στα οποία περιλαμβάνονται και τα 24 δις. προς τις τράπεζες), θα χρεωθούν ως «δημόσιο χρέος», το οποίο θα πληρώσουμε όλοι εμείς οι πολίτες!
 
ΙΙ.
 Η «αρνητική κεφαλαιακή θέση» των τραπεζών (δηλ. η χρεοκοπία των) προήλθε αφενός από το «κούρεμα» των κρατικών ομολόγων που είχαν, με το περίφημo PSI, αλλά και από τα ανεξόφλητα θαλασσοδάνεια που έχουν δώσει σε ημετέρους, επιχειρηματίες, κόμματα κλπ,  με αντίτιμο μίζες υπέρ των τραπεζιτών διευθυντών, αλλά και από τα ανεξόφλητα ληξιπρόθεσμα («κόκκινα» δάνεια) των νοικοκυριών !! 
Στο σημείο αυτό είναι σημαντικά δύο πράγματα: 
α) οι τράπεζες αποζημιώνονται-με τον παραπάνω τρόπο- για την ζημία που έπαθαν από το κούρεμα των κρατικών ομολόγων που είχαν (PSI), αλλά τα νοσοκομεία, τα πανεπιστήμια, τα ασφαλιστικά ταμεία, και οι χιλιάδες πολίτες μικροομολογιούχοι που είχαν κι αυτοί κρατικά ομόλογα ΔΕΝ αποζημιώνονται για την ζημία που έπαθαν από το «κούρεμα» (PSI). Οι τράπεζες όμως αποζημιώνονται με τα δάνεια που παίρνουμε από την Τρόικα και τα οποία μπαίνουν στο δημόσιο χρέος και τα πληρώνουμε όλοι εμείς! Κι όταν λέμε «τράπεζες» εννοούμε φυσικά τους εκατομμυριούχους μεγαλομετόχους των, ελλήνων και ξένων (εφοπλιστές κλπ),  αλλά και τους χιλιάδες ίσως μικρομετόχους, οι οποίοι όμως κι αυτοί,  αφενός προσδοκούσαν να κερδίσουν ανήθικα χρήματα από την άγρια εκμετάλλευση των απλών δανειοληπτών από τις τράπεζες (με αύξηση της αξίας των μετοχών των) και αφετέρου, οι «μικρομέτοχοι» αυτοί, είναι σε κάθε περίπτωση πολύ πλουσιότεροι από τους φουκαράδες άνεργους δανειολήπτες που όχι μόνο δεν έχουν κεφάλαια για να αγοράσουν μετοχές στο χρηματιστήριο, αλλά ούτε για το καθημερινό φαγητό τους. Δηλ. οι τράπεζες ιδιωτικοποιούν τα κέρδη των (υπέρ των μετόχων των) και κοινωνικοποιούν τις ζημίες των (εις βάρος όλου του λαού). 
β) το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ:  Εφόσον οι τράπεζες θα αποζημιωθούν με 24 δις. της επόμενης δόσης (τα οποία θα πληρωθούν από όλους εμάς ως δημόσιο χρέος-όπως είπα παραπάνω) και για τα ανεξόφλητα ληξιπρόθεσμα δάνεια των νοικοκυριών, οι τράπεζες ΔΕΝ μπορούν (δεν έχουν έννομο συμφέρον) να τα ζητήσουν και από τα νοικοκυριά  για δεύτερη φορά! (αφού θα έχουν καλύψει την ζημία των από τα δάνεια αυτά από την Τρόικα, τα οποία τελικά εξοφλούνται από τον ελληνικό λαό!) !! Γι αυτό λοιπόν, μετά την ανακεφαλαιοποίηση  των τραπεζών, μια τράπεζα ΔΕΝ μπορεί να διεκδικήσει από τον κάθε δανειολήπτη τα οφειλόμενα από αυτόν στα δικαστήρια, διότι αυτή (η τράπεζα) στερείται «ενεργητικής νομιμοποίησης, λόγω έλλειψης εννόμου συμφέροντος» !!, δηλ. δεν νομιμοποιείται να σας τα ζητήσει, αφού έχει αποζημιωθεί από τα λεφτά όλου του  ελληνικού λαού (ο οποίος πληρώνει το δημόσιο χρέος, στο οποίο χρεώθηκαν τα 24 δις. ευρώ της δόσης). Για να ξεφύγει η τράπεζα είναι αδύνατον, διότι αφενός το πράγμα είναι προφανές στην νομική του ουσία, αλλά και πρακτικά,  δεν μπορεί να αποδείξει την νομιμότητα της απαίτησής της κατά του δανειολήπτη, διότι θα πρέπει η τράπεζα να φέρει αποδείξεις από την Τράπεζα της Ελλάδος, το Λογιστήριο του Κράτους, το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Υπουργείο Οικονομικών, ότι το ΔΙΚΟ ΣΟΥ δάνειο δεν καλύφθηκε από την δόση αυτή, πράγμα αδύνατο να γίνει πρακτικά κι αν ακόμα ήταν αλήθεια (που δεν είναι φυσικά). Αυτή είναι μια πραγματική ΒΟΜΒΑ, για την οποία θα σας πώ περισσότερα όταν δώ τον νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
γ) και κάτι που δεν φαντάζεστε: Μέχρι τώρα οι τράπεζες  έχουν πάρει από το κράτος το ποσόν των 183 δις.!! σε μετρητά και εγγυήσεις για την «ανακεφαλαίωσή» των !, δηλ. για τον ίδιο λόγο που παίρνουν και τα πρόσφατα 24 δις!! Τα  μετρητά μπαίνουν άμεσα στο δημόσιο χρέος και οι εγγυήσεις ομοίως, όταν αυτές καταπέσουν και πάντα καταπίπτουν. Ήδη το 2013 καταπίπτουν 12 δις, και το επόμενα δύο χρόνια 40 δις. εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου (δηλ  εγγυήσεις του ελληνικού λαού) υπέρ των τραπεζών, για δάνεια που αυτές έχουν πάρει και δεν πλήρωσαν ! Και το δημόσιο χρέος και όλα τα παραπάνω κεφάλαια των τραπεζών τα πληρώνουμε εμείς, ως δημόσιο χρέος. 
δ) για τα 24 δις. που θα πάρουμε τώρα με την δόση για τις τράπεζες, η Τρόικα (το EFSF) θα πάρει ουσιαστικά και την διαχείριση των τραπεζών, διορίζοντας επίτροπο στο ΔΣ της κάθε τράπεζας. Και η ελληνική κυβέρνηση τι κάνει, όταν έχει δώσει 180 δις, μέχρι τώρα? Γιατί δεν κρατικοποιεί τις τράπεζες με κάποιο τρόπο, αλλά δίνει την διοίκησή των ουσιαστικά στους Τροικανούς?…μα γιατί είναι συνειδητά όργανα του εχθρού!!   


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ . 
  Οι πολίτες χρεώνονται δύο φορές το ίδιο ποσό ,ως φορολογούμενοι και ως δανειολήπτες-οφειλέτες προς τις Τράπεζες  με αποτέλεσμα την οικονομική  ,κοινωνική ή ακόμα  και την φυσική τους εξόντωση . Τρελαίνουν τον κόσμο στα τηλέφωνα οι εισπρακτικές εταιρείες για να εισπράξουν ξανά αυτά τα οποία εισέπραξαν οι εντολοδότες τους .Ενόψει της κατάστασης αυτής η συγκυβέρνηση των τροϊκανών ,άβουλη ,μοιραία και ανίκανη να  ελέγξει τις εξελίξεις  ψελίζει  κατα καιρούς  ότι έχει την πρόθεση να ρυθμίσει τα χρέη και διάφορες τέτοιες ασπιρίνες για τον καρκίνο. Η  αλήθεια είναι όμως ότι σαν πιόνι του θηριώδους διεθνούς τραπεζικού /τοκογλυφικού κυκλώματος δεν είναι σε θέση να κάνει τίποτα ουσιαστικό .  Θυμίζω ότι οι Τράπεζες πριν 15-20 χρόνια μέσω των γνωστών πανωτοκίων  ήταν αυτές που αφάνισαν όλο το μεσαίο βιομηχανικό,
βιοτεχνικό, ξενοδοχειακό ιστό της χώρας,  κατά διαβολική σύμπτωση  ακριβώς πριν  υιοθετήσουμε το ευρώ. 

Η λύση που πρέπει να επιβάλουν οι  Έλληνες , αν θέλουν να επιβιώσουν , είναι μία και λέγεται ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ ,δηλαδή  διαγραφή χρεών εφόσον καλύπτονται από το ποσό που εισέπραξαν οι Τράπεζες για κάλυψη των κεφαλαίων τους . Η θα γίνει αυτό ή θα πρέπει να μην επιβληθεί κανείς απολύτως φόρος  ,ένα από τα δύο .Και δεν θα πρέπει να μπερδεύεται κανείς από την δήθεν  απαραίτητη εγγύηση των καταθέσεων .Καταθέσεις =δάνεια   Υποτίθεται ότι τις καταθέσεις  δανείζουν . Ούτε αυτό ισχύει  διότι τα ελάχιστα κεφάλαια που απαιτείται να υπάρχουν στις Τράπεζες είναι 9% . Αυτό σημαίνει  ότι η Τράπεζα  έχει  9 ευρώ ,τα οποία είναι αέρας κοπανιστός διότι δεν έχουν καμμία απολύτως αντιστοιχία ούτε σε χρυσό ούτε σε οποιαδήποτε άλλη αξία  και δανείζει  91 (ανύπαρκτα!) και αυτά τα 91 τα εισπράττει κατόπιν τόσο από τους οφειλέτες όσο και από το κράτος λόγω της …κρίσης , με τοκογλυφικό επιτόκιο . Με τα αέρα-πατέρα χρήματα οι τραπεζίτες έχουν βάλει στο χέρι τόσο την ιδιωτική όσο και την δημόσια περιουσία μας .
Είπαμε ,ούτε ο Οργουελ είχε φανταστεί  ότι ο Μεγάλος Αδελφός θα άκουγε στο όνομα Σάυλωκ.

Πρόγραμμα ομιλιών / συνεντεύξεων του Δημήτρη Καζάκη



Παραθέτουμε τις ημερομηνίες των ομιλιών και συνεντεύξεων του Δημήτρη Καζάκη. Ο Δημήτρης Καζάκης είναι οικονομολόγος – αναλυτής και Γενικός Γραμματέας του ΕΠΑΜ. Το ΕΠΑΜ είναι ένα αντιμνημονιακό πολιτικό μέτωπο που ιδρύθηκε το 2011.

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013  στις 19:00
Θέμα: "Η κρίση και η λύση"
Αμφιθέατρο Νομαρχίας

Κυριακή 17 Μαρτίου 2013 στις 19:00
Θέμα: "Η κρίση και η λύση"
Αμφιθέατρο Δήμου Παγγαίο

Ομιλία με τους εργαζομένους του Ο.Σ.Ε. στα γραφεία του Οργανισμού
Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013  στις 11:00
Κτίριο Ο.Σ.Ε. Καρόλου 1-3

Ομιλία στα Χανιά
Παρασκευή 23 Μαρτίου 2013  

Ομιλία στην Καλαμάτα 
Σάββατο 6 ΜΑπριλίου 2013  

Ομιλία στο Λονδίνο (διοργανώνεται από το ΕΠΑΜ Αγγλίας)
Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Ομιλία στην Κολωνία (διοργανώνεται από το ΕΠΑΜ Κολωνίας)
Κυριακή 14 Απριλίου 2013 

Ομιλία στο Νάυπλιο 
Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Η ΠΕΑΝ ανατινάζει τις προδοτικές – ναζιστικές ΕΣΠΟ και ΟΕΔΕ

Στο κείμενο που ακολουθεί θα αναφερθούμε με συντομία σε δύο δωσιλογικές – ναζιστικές οργανώσεις (ΕΣΠΟ και ΟΕΔΕ) που έδρασαν την περίοδο της κατοχής και στην ανατίναξη των γραφείων τους από μέλη της θρυλικής αντιστασιακής οργάνωσης ΠΕΑΝ. Οι επιθέσεις που πραγματοποίησε η αντιστασιακή ΠΕΑΝ έδωσαν ένα μάθημα στους Έλληνες χιτλερικούς που συνεργάστηκαν με τους κατακτητές και αποτελούν μια χρυσή σελίδα στην ιστορία της Εθνικής Αντίστασης.



Ποια ήταν η ΕΣΠΟ ;

Η ΕΣΠΟ ήταν η μαζικότερη και διασημότερη ελληνική ναζιστική οργάνωση που έδρασε στα χρόνια της κατοχής. Ιδρύθηκε το Μάιο του 1941 και ο πρώτος της αρχηγός ήταν ο γιατρός Γεώργιος Βλαβιανός, ο οποίος ήταν φανατικός γερμανόφιλος και τακτικός επισκέπτης της γερμανικής πρεσβείας. Η κατοχική – δωσιλογική κυβέρνηση Τσολάκογλου φρόντισε να ανταμείψει τον ναζιστή Βλαβιανό διορίζοντάς τον Πρόεδρο της κοινότητας Κηφισιάς. Όταν ιδρύθηκε η γερμανόφιλη προπαγανδιστική εταιρεία «Ελεύθερον Βήμα», ο Βλαβιανός τοποθετήθηκε Αντιπρόεδρος στο Δ.Σ. της.

Μερικά γνωστά μέλη της ναζιστικής οργάνωσης ΕΣΠΟ ήταν ο Αριστείδης Ανδρόνικος, ο Σπύρος Στεροδήμας, ο Νικόλαος Βελισσαρόπουλος, ο Γεώργιος Τριαντόπουλος, ο Δημήτριος Αναστασίου και άλλοι. Το Φεβρουάριο του 1942 ο Βλαβιανός παραιτήθηκε από την αρχηγία της ΕΣΠΟ και τον διαδέχτηκε ο Σπύρος Στεροδήμας. Από τα γραφεία της οργάνωσης στη γωνία των οδών Πατησίων και Γλάδστωνος γινόταν η διανομή διαφόρων προπαγανδιστικών εκδόσεων, που τυπώνονταν στη Γερμανία, στην ελληνική γλώσσα. Παράλληλα όμως, η ΕΣΠΟ είχε και το δικό της τυπογραφείο. Στον τρίτο όροφο του κτιρίου της ΕΣΠΟ βρίσκονταν τα στελέχη της γερμανικής GFP (Μυστική Στρατιωτική Αστυνομία). Στη σκάλα του κτιρίου υπήρχε φρουρός που έκανε έλεγχο ταυτοτήτων σε όσους ήθελαν να μπουν μέσα.


Ποια ήταν η ΟΕΔΕ ;

Μια άλλη χιτλερική – δοσιλογική οργάνωση ήταν η ΟΕΔΕ. Αρχηγός της οργάνωσης αυτής ήταν ο Παντελόγλου και σύνδεσμος με τη γερμανική αστυνομία ο Νικ. Μπούγαλης. Σκοπός της ΟΕΔΕ ήταν η επιλογή και στρατολόγηση κατάλληλων πρακτόρων για την AST και τα SD. Τα γραφεία της αρχικά στεγάζονταν στην οδό Κατακουζηνού, ενώ αργότερα μεταφέρθηκαν στη συμβολή των οδών Εμμ. Μπενάκη και Ακαδημίας (τέλη του 1943). Τα μέλη της ΟΕΔΕ είχαν εφοδιαστεί από τους κατακτητές με γερμανικές ταυτότητες και αποτελούσαν τμήμα του γερμανικού δικτύου αντικατασκοπείας. Εκπαιδεύονταν στον τομέα της ναζιστικής προπαγάνδας, στην υποκλοπή σημάτων από τον ασύρματο, στις δολιοφθορές, στις παρακολουθήσεις αντιστασιακών κ.α. Τα γραφεία της ΟΕΔΕ στον Πειραιά βρίσκονταν στην οδό Αγ. Κωνσταντίνου. Αρχηγός του εκεί παραρτήματος ήταν ο Διονύσιος Βύρων. Άλλα στελέχη της ΟΕΔΕ Πειραιά ήταν οι Παντελής Νούλης, Τάκης Ξάνθος, Τάκης Μπέλλος κ.α.  [Αξίζει να αναφέρουμε ότι μετα το τέλος της κατοχής, ο επικεφαλής της ΟΕΔΕ Παντελόγλου δολοφονήθηκε κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών του 1944. Ο δεύτερος στην ιεραρχία της οργάνωσης, Νικ. Μπούγαλης, κλείστηκε στις φυλακές της Καλλιθέας επί 6 χρόνια με την κατηγορία της κατασκοπείας] .


Ποια ήταν η ΠΕΑΝ ;

Η ΠΕΑΝ (Πανελλήνιος Ένωσις Αγωνιζομένων Νέων) μπορούμε να πούμε ότι ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη ελληνική αντιστασιακή οργάνωση (μετά το ΕΑΜ – ΕΛΑΣ, τον ΕΔΕΣ και την ΕΚΚΑ). Η ΠΕΑΝ ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 1941 από τον κεντρώο αντιβασιλικό αξιωματικό της Αεροπορίας Κώστα Περρίκο. Στην ιδρυτική ομάδα συμμετείχαν επίσης οι Ι. Κατεβάτης, Γ. Αλεξιάδης, Δ. Παπαβασιλόπουλος.

Ανώτατο όργανό της ΠΕΑΝ ήταν η Διοικούσα Επιτροπή (ΔΕ). Εφημερίδα της οργάνωσης ήταν η «Δόξα». Αρχηγός της ΠΕΑΝ και επικεφαλής του Ουλαμού Καταστροφών της οργάνωσης ήταν ο Κώστας Περρίκος. Ο Γεώργιος Αλεξιάδης (που αργότερα έγινε αντιπρόεδρος και πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού) είχε τη θέση του Γενικού Γραμματέα και του υπεύθυνου Τύπου και Προπαγάνδας. Ο Ουλαμός Καταστροφών (ΟΚ) της ΠΕΑΝ αποτελείτο από τους ακόλουθους : Κώστας Περρίκος, Αντώνης Μυτιληναίος, Σπύρος Γαλάτης, Παναγιώτης Μιχαηλίδης, Νικόλαος Μούρτος, Νικόλαος Λάζαρης, Σπυρίδωνας Στανωτάς, Ιουλία Μπίμπα, Αικατερίνη Μπέση, Αντώνης Χανιώτης, Ιωάννης Νικολόπουλος, Γεώργιος Παπαγιάννης, Αντώνης Κουμινέας. 


Η ανατίναξη των γραφείων των ναζιστικών ΕΣΠΟ και ΟΕΔΕ

Η ΠΕΑΝ κατάφερε να διακριθεί στις
 δολιοφθορές (σαμποτάζ) και να γράψει το όνομά της με χρυσά γράμματα στην ιστορία της Αντίστασης.

Συγκεκριμένα, η οργάνωση κατόρθωσε να οργανώσει πολύ αξιόλογες αντιστασιακές ενέργειες και να επιφέρει ισχυρότατα πλήγματα σε ελληνικές ναζιστικές – φασιστικές οργανώσεις που συνεργάζονταν με τους κατακτητές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ανατίναξη των γραφείων της ναζιστικής οργάνωσης ΕΣΠΟ στις 20 Σεπτεμβρίου 1942, στην Αθήνα. Η χιτλεροφασιστική ΕΣΠΟ επιδίωκε να σχηματίσει ελληνική λεγεώνα φιλοναζιστών που θα πολεμούσε στο Ανατολικό μέτωπο στο πλευρό των Γερμανών.
 Στην προετοιμασία και πραγματοποίηση του χτυπήματος εναντίον της ΕΣΠΟ συμμετείχαν εκτός από τον Περρίκο και οι ακόλουθοι : Α. Μυτιληναίος, Τ. Μιχαηλίδης, Ν. Μούρτος, Ν. Λάζαρης, Σ. Στανωτάς, Σ. Γαλάτης, Αικατερίνη Μπέση και η Ιουλία Μπίμπα. Η ΕΣΠΟ υπέστη βαρύτατο πλήγμα και βυθίστηκε στην παρακμή. 

Όπως είπαμε και πριν, τα γραφεία της ΕΠΣΟ ήταν στη διασταύρωση
των οδών Πατησίων και Γλάδστωνος.

Ο Μυτιληναίος και ο Γαλάτης παρακολούθησαν προσεκτικά το κτίριο και διαπίστωσαν ότι στον ημιώροφο τα μέτρα προστασίας ήταν ελλειπή.
 Το ιστορικό κτύπημα κατά της ΕΣΠΟ έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου 1942, ημέρα Κυριακή. Η Κυριακή επιλέχθηκε γιατί το πρωί θα γινόταν η εβδομαδιαία συγκέντρωση Γερμανών και μελών της ΕΣΠΟ.

Η βόμβα που ετοίμασε η ΠΕΑΝ ήταν ένα δέμα αποτελούμενο από φυσίγγια δυναμίτιδας βάρους 10 οκάδων, τυλιγμένο με πισσόχαρτο. Έξω από το πισσόχαρτο ήταν τυλιγμένα 6 μέτρα βραδύκαυστο φυτίλι και στην άκρη δύο καψούλια, τοποθετημένα στο κέντρο του δυναμίτη. Η άλλη άκρη του φυτιλιού ήταν ελεύθερη απ’ έξω για να πυροδοτηθεί. Το δέμα τοποθετήθηκε σε μια πάνινη σακούλα και σκεπάστηκε από πάνω με χόρτα.

Ιδού τι είπε ο Αντώνης Μυτιληναίος, τρία χρόνια πριν πεθάνει:
« Τη βόμβα την φτιάξαμε στο σπίτι της Ιουλίας Μπίμπα (…) . Την έφερε η Ιουλία μέσα σε ταγάρι σκαπασμένη με ραδίκια από την Κάνιγγος και την παρέδωσε σε μένα και τον Γαλάτη. Την τοποθετήσαμε κάτω από το κλιμακοστάσιο, ανάψαμε τα δύο φυτίλια και βγήκαμε στην Πατησίων. Άναψα ένα τσιγάρο που ήταν το σύνθημα ότι όλα πήγαν καλά και έφυγα στο Αστόρια. Η ώρα ήταν 12 και 5΄ όταν ακούστηκε μια δυνατή έκρηξη που συγκλόνισε όλη την περιοχή. Εκείνη τη στιγμή πετάχτηκε από τη χαρά της η Ιουλία μ’ αγκάλισε και με φίλησε…. Αν μας έπαιρναν είδηση οι Γερμανοί θα μας εκτελούσαν επι τόπου.»

Από την έκρηξη το κτίριο της ΕΣΠΟ σωριάζεται και ένα άσπρο πυκνό σύννεφο σκόνης απλώνεται στην οδό Πατησίων. Ο θόρυβος είναι εκκωφαντικός. Κάποιοι περίεργοι, μαζεύονται στα πεζοδρόμια και παρακολουθούν. Οι Γερμανοί τρέχουν ουρλιάζοντας και βρίζοντας. Νόμισαν πως επρόκειτο περί αεροπορικής επιδρομής και σήμαναν συναγερμό.

Κάτω από τα ερείπια του κτιρίου ετάφησαν 29 μέλη της ΕΣΠΟ ανάμεσά τους και ο αρχηγός της Σπύρος Στεροδήμος και 43 Γερμανοί αξιωματικοί και στρατιώτες αφού στον 3ο όροφο στεγαζόταν η γερμανική GFP.  Τραυματίστηκαν επίσης πέντε Γερμανοί στρατιωτικοί και 27 μέλη της ΕΣΠΟ. Επί πέντε μέρες η Πυροσβεστική ανέσυρα πτώματα από τα ερείπια. Οι ξένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί ανέφεραν ότι ήταν το μεγαλύτερο σαμποτάζ στην κατεχόμενη Ευρώπη.

Πριν από την ΕΣΠΟ, η ΠΕΑΝ είχε ανατινάξει τα γραφεία της ναζιστικής ελληνικής οργάνωσης ΟΕΔΕ στην πλατεία Κάνιγγος. Η έκρηξη έγινε τον Αύγουστο του 1942 και το εσωτερικό του κτιρίου της ΟΕΔΕ καταστράφηκε ολοσχερώς.
 Οι συμμετέχοντες στη βομβιστική επίθεση ήταν οι : Μυτιληναίος, Μιχαηλίδης και Μούρτος.


Η προδοσία του Νταλιάνη και η εκτέλεση του Περρίκου

Μετά το χτύπημα στα γραφεία της ναζιστικής οργάνωσης ΕΣΠΟ, οι Γερμανοί έφθασαν στα ίχνη της ΠΕΑΝ χάρη στη βοήθεια που τους πρόσφερε ένας καταδότης (ρουφιάνος).
 Ο προδότης που κατέδωσε τα μέλη της ΠΕΑΝ ήταν ο χωροφύλακας Πολύκαρπος Νταλιάνης. Εκτελούσε χρέη συνδέσμου της ΠΕΑΝ με την κατασκοπευτική οργάνωση «Όμηρος». Ο «Όμηρος» είχε συνεχή επαφή με το Βρετανικό Στρατηγείο Μέσης Ανατολής μέσω ασυρμάτου. Ο Νταλιάνης ανακαλύφθηκε από τον Άγη Βλάχο και τους συναγωνιστές του, στελέχη του «Ομήρου». 

Το αποτέλεσμα της προδοσίας ήταν να συλληφθούν από τους Γερμανούς στις 11 Νοεμβρίου 1942 οι εξής : Περρίκος, Μυτιληναίος, Μπίμπα, Δ. Παπαδόπουλος και Κ. Γιαννάτος. Στη συνέχεια συνέλαβαν στις κατοικίες τους τους : Θ. Σκούρα, Γιάννη, Διονύσιο και Γεράσιμο Κατεβάτη¸ Δ. Παπαβασιλόπουλο, Ν. Αιλιανό, Δημήτρη και Πέτρο Λόη, Αικατερίνη Μπέση και Σ. Γαλάτη .

Ο Κ. Περρίκος δικάστηκε από γερμανικό στρατοδικείο και ανέλαβε όλη την ευθύνη για το εντυπωσιακό σαμποτάζ. Καταδικάστηκε δις εις θάνατον και 15 χρόνια φυλάκιση. Εκτελέστηκε στις 4 Φεβρουαρίου 1943 στην Καισαριανή.

Η Ιουλία Μπίμπα καταδικάστηκε δις εις θάνατον και 15 χρόνια φυλάκιση και εκτελέστηκε δια πελέκεως, πιθανόν στη Γερμανία.

Ο Σπύρος Γαλάτης καταδικάστηκε σε θάνατο και 15ετή φυλάκιση, αλλά η ποινή του μετατράπηκε σε 19 χρόνια καταναγκαστικά έργα. Το Φεβρουάριο του 1944 μεταφέρθηκε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στη Γερμανία και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο Αντώνης Μυτιληναίος κατόρθωσε και δραπέτευσε με μυθιστορηματικό τρόπο από τα κρατητήρια της Γκεστάπο Πειραιά και οι Γερμανοί τον επικήρυξαν με το ποσό των 500.000 δραχμών. Στην προσπάθειά του να διαφύγει στη Μέση Ανατολή συνελήφθη από τους Ιταλούς. Κατόρθωσε όμως να δραπετεύσει κατά τη μεταφορά του στις φυλακές Αβέρωφ. Τελικά έφθασε στη Μέση Ανατολή.

Η Αικατερίνη Μπέση συνελήφθη και καταδικάστηκε σε 5 χρόνια κάθειρξη. Παρά τα βασανιστήρια που υπέστη, δεν είπε τίποτα. Κρατήθηκε στις φυλακές Αβέρωφ. Πέθανε το 1979.

Ο Νίκος Λάζαρης έφυγε για το βουνό όπου κατατάχθηκε στον ΕΔΕΣ. Το Δεκέμβρη του 1944 συνελήφθη από την ΟΠΛΑ και εκτελέστηκε.

Ο Νίκος Μούρτος συνελήφθη από τους Γερμανούς στα τέλη του 1943, βασανίστηκε και φυλακίστηκε. Στη συνέχεια πήγε στη Μέση Ανατολή.

Ο προδότης Νταλιάνης που κατέδωσε διάφορα μέλη της ΠΕΑΝ στους Γερμανούς δεν έμεινε ατιμώρητος.
 Στις αρχές Δεκεμβρίου του 1942 συγκροτήθηκε έκτακτο στρατοδικείο με μέλη του τον Κιτριλάκη, το Δόβα και το Βλάχο. Βρήκαν ότι υπήρχαν πολλά και σοβαρά ενοχοποιητικά στοιχεία για τον Νταλιάνη και αποφάσισαν να του επιβάλουν την θανατική ποινή, καθώς συνιστούσε απειλή για τον «Όμηρο» και τα υπόλοιπα μέλη της ΠΕΑΝ. Μάλιστα είχε υποσχεθεί στους Γερμανούς ότι θα τους οδηγούσε στην εκ νέου σύλληψη του Μυτιληναίου. Στις 17 Δεκεμβρίου 1942 κάλεσαν τον Νταλιάνη σε ένα υπόγειο καταφύγιο του «Ομήρου» στον οδό Παμίσου. Ο προδότης Νταλιάνης πήγε ανυποψίαστος. Τον περίμεναν ο Βλάχος και διάφορα μέλη του «Ομήρου» (Γιαννακλάρης, Τσούλος, Τζούρος) και τον ανέκριναν. Ο Νταλιάνης ομολόγησε ότι αυτός κατέδωσε τα μέλη της ΠΕΑΝ. Ύστερα από αυτό, οι αντιστασιακοί τον σκότωσαν χτυπώντας τον επανειλημμένα στο κεφάλι με ένα βαρύ σφυρί. Απ’ έξω περίμενε ένα αυτοκίνητο με οδηγό τον Δημήτρη Κτενά, μέλος του «Ομήρου». Έβαλαν το πτώμα στο πορτ μπαγκάζ, το μετέφεραν στη Νέα Σμύρνη και το πέταξαν σε έναν αγωγό αποχέτευσης. Το πτώμα δεν βρέθηκε ποτέ.

Η συνέχιση του αγώνα

Από τις 8 Ιανουαρίου 1943 μέχρι τις 12 Μαρτίου 1945, η ΔΕ της ΠΕΑΝ αποτελείτο από τους : Γεώργιο Αλεξιάδη, Διονύσιο Παπαβασιλόπουλο, Θ. Μπαγλανέα, Κ. Ελευθεριάδη, Π. Καρακώστα, Γ. Σταμόπουλο, Π. Λιαρούτσο, Σ. Χούλη, Α. Μίχα, Α. Παναγιωτόπουλο, Κ. Καραμάνο και Ν. Ρηγόπουλο.

Η ΠΕΑΝ ήταν υπέρμαχος της συνεργασίας νε τις άλλες αντιστασιακές οργανώσεις. Πάνω απ’ όλα έθετε τη μάχη εναντίον των κατακτητών και θεωρούσε αναγκαία την ενότητα του αντιστασιακού αγώνα.
 Από πολύ νωρίς, ήδη από το φθινόπωρο του 1942, άρχισε να δέχεται συκοφαντικές επιθέσεις από το ΕΑΜ, την ΟΚΝΕ (νεολαία του ΚΚΕ) και το ΚΚΕ. Το εντυπωσιακό σαμποτάζ εις βάρος της ΕΣΠΟ, η ΟΚΝΕ το χαρακτήρισε «προβοκάτσια της Γκεστάπο στην οδό Πατησίων» ! Το 1943 η ΟΚΝΕ έφθασε στο εξωφρενικό σημείο να μιλήσει για «δήθεν» σύλληψη του Περρίκου από τους Γερμανούς ! Φυσικά παρέβλεψε να αναφέρει ότι αρκετά ηγετικά στελέχη της ΠΕΑΝ, μεταξύ των οποίων και ο Περρίκος, εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς. Βαρύτατους και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς χρησιμοποίησαν και στις επιθέσεις τους εναντίον της «Δόξας» (εφημερίδα της ΠΕΑΝ). Η Κομμουνιστική Επιθεώρηση (τεύχος 25, Απρίλιος 1944) έγραψε : «Η ‘‘Δόξα’’ σαν όργανο των χορτάτων, δείχνει όλη την αναλγησία της πλουτοκρατίας, μπρος στο δράμα της πείνας του Ελληνικού λαού, όλο τον τομαρισμό των μαυραγοριτών …» . Όμως η πιο απαράδεκτη και ύπουλη ενέργεια του ΚΚΕ ήταν ότι αποκάλυψε σε έντυπα, ονόματα στελεχών της ΠΕΑΝ. Τα έντυπα αυτά έπεσαν στα χέρια των Γερμανών και έτσι οι Θ. Μπαγλανέας, Γ. Ιωαννίδης, Σ. Γουρδομιχάλης και άλλοι αναγκάστηκαν να κρυφτούν και μετά να φύγουν για τα βουνά ή τη Μέση Ανατολή. Παρόλα αυτά, η ΠΕΑΝ συνέχισε να κρατάει ενωτική γραμμή. Η ΕΠΟΝ (νεολαία του ΕΑΜ), σε προκήρυξή της το φθινόπωρο του 1943, ανέφερε ότι «η ΠΕΑΝ έχει βρωμερό αντιλαϊκό χαρακτήρα».

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ΠΕΑΝ φρόντισε να δώσει ένα μάθημα και στους μαυραγορίτες. Στη Στοά Πεσματζόγλου, διάφοροι μαυραγορίτες υπέστησαν άγριο ξυλοδαρμό από μέλη της ΠΕΑΝ με επικεφαλής τον Νίκο Λάζαρη.

Στις 3 Νοεμβρίου 1943, το Τμήμα Αθηνών του Ουλαμού Καταστροφών της ΠΕΑΝ διενήργησε μεγάλο σαμποτάζ στο Πυριτιδοποιείο. Το σαμποτάζ σχεδιάστηκε από το Χρήστο Μαυρομμάτη και εκτελέστηκε με επιτυχία από την ομάδα του Αντώνη Κουμινέα, αν και ο ίδιος σκοτώθηκε.

Αντιστασιακή δραστηριότητα είχε όμως και το τμήμα Πειραιά του Ουλαμού Καταστροφών της ΠΕΑΝ. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η ολοκληρωτική καταστροφή του φορτηγού πλοίου «Λούτσε», που είχε αγκυροβολήσει έξω από το λιμάνι του Πειραιά τον Μάρτιο του 1942 και μετέφερε πολεμικό υλικό.

Η ΠΕΑΝ έδρασε καθ’όλη τη διάρκεια της κατοχής. Διαλύθηκε στις 12 Μαρτίου 1945 μετά από απόφαση των μελών της.


Κώστας Περρίκος, ο αρχηγός της ΠΕΑΝ

Ο Κώστας Περρίκος (1905 - 1943) γεννήθηκε στα Μαστιχοχώρια της Χίου. Σε ηλικία 11 ετών έχασε τον πατέρα του. Τότε τον πήρε κοντά της μια θεία του στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Το 1925 επέστρεψε στην Ελλάδα. Γράφτηκε στη Στρατιωτική Σχολή Αεροπλοΐας και το 1932 έγινε ανθυποσμηναγός. Παντρεύτηκε τη Μαρία Δεληγιώργη και απέκτησε τρία παιδιά. Το 1934 γνώρισε τον Παναγιώτη Κανελλόπουλο και εντάχθηκε στο κόμμα του, δηλαδή στο ΕΕΚ. Ως νεαρός αξιωματικός δημοσίευσε διάφορα άρθρα στα οποία τόνιζε ότι έπρεπε να ενταθεί η εκπαίδευση του προσωπικού της Ελληνικής Αεροπορίας και να δημιουργηθεί αεροπορική βιομηχανία. Τα άρθρα του αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να συλληφθεί και να δικαστεί. Το 1935, αν και αθωώθηκε, αποτάχθηκε από την Αεροπορία. Αργότερα ζήτησε να επανέλθει στο στρατό υπό οποιαδήποτε ιδιότητα. Το αίτημά του έγινε δεκτό και κλήθηκε να παρουσιαστεί στις 25 Νοεμβρίου 1940. Αμέσως έφυγε για το μέτωπο. Μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς, ο Περρίκος ίδρυσε την οργάνωση ΣΣΝ και λίγο αργότερα την ΠΕΑΝ. Ήταν δραστήριος, μαχητικός και αξιοπρεπής μέχρι το τέλος. Χάρη στα δύο χτυπήματα εναντίον των ναζιστικών ελληνικών οργανώσεων (ΕΣΠΟ και ΟΕΔΕ) κατάφερε να εμποδίσει την αποστολή Ελλήνων εργατών στη Γερμανία, αλλά και Ελλήνων πολεμιστών στο Ανατολικό μέτωπο στο πλευρό των ναζί.

Ο Περρίκος δεν υπολόγισε όμως ότι θα μπορούσε να προδοθεί από έναν Έλληνα. Συνελήφθη από τους Γερμανούς το Νοέμβριο του 1942 και υπέστη φρικτά βασανιστήρια. Όμως δεν κατέδωσε κανέναν από τους συναγωνιστές του. Ανέλαβε μόνος του την ευθύνη για όλες τις ενέργειες. Μέσα από τις φυλακές Αβέρωφ όπου βρισκόταν ως μελλοθάνατος, έγραψε ένα σημείωμα προς το γιο του : «Δούλεψε για να σταματήσουν οι πόλεμοι, να ευημερήσουν όλοι οι άνθρωποι, να ενωθούν τα κράτη της Ευρώπης, να ειρηνεύσει και να ευτυχήσει ο κόσμος. Δούλεψε για να καταργηθούν οι τεχνητοί φραγμοί που παρεμποδίζουν και σε άπειρες περιπτώσεις ματαιώνουν την πρόοδο των αξιών. Δούλεψε για την επικράτηση της Δημοκρατίας. Αφιέρωσε τη ζωή σου στην Ελλάδα και στην ανθρωπότητα.»
.